Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Rot-artikel 2010-04-29 21:42
Hej !
Jag är mycket nöjd med programmet men har upptäckt en sak som kan ställa till det väldigt mycket. Om man är i registervård och öppnar en artikel som är markerat som ett ROT-arbete och sen går till en annan artikel då ligger ROT-arbets markeringen kvar och sparar man då så har man råkat göra om denna artikel till ett ROT-arbete och det går ej att ändra på.

Lite synd för varje gång man ska lägga in en artikel som ska vara vanlig så är man livrädd att man ska råka få i bocken om ROT-arbete för sen följer den med artikel efter artikel tills man upptäcker det efter att antal inlagda artiklar.

Förresten undrar jag, finns det varor som kan vara ett ROT-arbete, borde inte det bara vara en tjänst eller har jag fel. I så fall borde inte ens valmöjligheten finnas när man lägger in en vara.

Annars ett kanonbra program Tack!
 Skrivet av:  Anders Juter IP: 85.197.156.233



Svar: Rot-artikel 2010-04-29 22:53
Jag provade i Testbolaget att bocka i för ROT-artikel och när jag klickar på spara så rensas hela displayen och man får börja på "ny kula". Men hoppar man till en annan artikel så hänger den kvar. Däremot så var det inga problem att ta bort ROT och t.ex ändra till Hushållstjänst o.s.v.

Jag fick nästan för mig att Rot-bocken följer med för att snabba upp hanteringen om man vill lägga in fler ROT-artiklar? Men självklart gäller det att se upp så man får in rätt info både om ROT och MOMS och rätt konto etc.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.186.32




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 6 =