Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ny licensnyckel igen 2010-04-29 22:00
VARNING. Som vanligt har systemet uppdaterats, men utan att någon nyckel skickats ut. Nu sitter man här och kan inte fakturerar! Har betalt för detta året, men ingen nyckel!!!
Kan ni inte skriva på nedladdningsidan att det krävs en ny nyckel, så laddar man inte ner om den inte har erhållit ny nyckel via mail ännu.
 Skrivet av:  Anders IP: 92.32.18.156



Svar: Ny licensnyckel igen 2010-05-01 10:15
Jag vet inte om jag sett någonstans att Unicell lovat att skicka licensnycklar på E-post. Personligen ringde jag till Unicell (på kontorstid) och fick den nya koden. E-post är ett osäkert system att skicka säkerhetskoder på. En bank eller kontokortskod, kommer alltid med vanlig post och ska ofta sedan aktiveras via webben.

Jag tycker man ska UTGÅ FRÅN att varje ny UNI_BAS uppdatering kräver en ny kod och därför bör man inte ladda ner nya versioner under kvällar och helger.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.134.251



Svar: Ny licensnyckel igen 2010-05-01 13:48
Jag har ett nästan likadant problem.
Har bokfört färdigt och skulle göra bokslutet. då helt plötsligt säger programmet att det är år 0 ???

laddade då in min " innan bokslut backup" och vad hände då "detta är en ny programversion ange uppdateringskod" ööööhhh. man skall inte boföra på helger tydligen.

Nu får jag göra om hela året i mitt gamla program där det aldrig kommer några uppdateringar sån tur är ( företaget ABRIS finns inte längre mig veterligen )
 Skrivet av:  Håkan IP: 81.228.209.11



Svar: Ny licensnyckel igen 2010-05-01 15:45
Apropå vad Åke skriver:
Jag tycker att man skall kunna utgå ifrån att om man betalat seviceavgift för att få tillgång till fria uppdateringar så skall man utnyttja den rättigheten utan att först behöva be Unicell om lov. Det är inte rimligt att Unicell inte informerar oss kunder om koden vi skall använda för senaste versionen.

Jag har två gånger fastnat för att jag på kvällstid laddat ner nya versioner pga buggar. Programmet låser sig och jag måste maila Unicell. Båda mailen med ny kod som jag fått följande vardag inleds med "Det har idag lagts ut en ny uppdatering av UNI_BAS". Formuleringen antyder att vissa kunder får mailet samma dag som uppdateringen lagts ut, medan andra kunder, som jag, måste först be om koden.

Det här borde skötas bättre.
 Skrivet av:  Fredrik IP: 213.64.69.165




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 7 =