Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Jag skall flytta mitt program till ny dator. 2010-05-05 15:55
Ni skickade entt meil om tillvägagångsättet men där står "Ange att du vill spara till fil" ??
Vart anger jag det?
hälsar
Lasse X
 Skrivet av:  Lasse IP: 81.235.209.217



Svar: Jag skall flytta mitt program till ny dator. 2010-05-05 17:37
Jag har gjort på följande enkla sätt, men det kanske finns fler...

Jag tar säkerhetsbackup på UNI_BAS i dator nr 1. Denna backup hamnar i C:/UNIBAS/Kopior

Jag går in i C:/UNIBAS/kopior och klickar över den senaste (se datum o klockslag) filen till ett USB-minne.

Jag går till dator 2, går in på Unicells hemsida, går till hämta demo och laddar ner detta. Följer instruktionerna och demoprogrammet UNI_BAS "Testbolaget" ska nu fungera utan problem.

Fortfarande i dator 2 och inne i "Testbolaget" går du till DATABAS/VERKTYG/Återgå till Säkerhetskopia. Den fil som du ska använda är den tidigare sparade backupen på USB.

Gå in på USB:et klicka på den aktuella filen och vänta lite medan UNI_BAS kontrollerar filer, sedan laddar UNI_BAS in ditt sparade bokföringsföretag med alla uppgifter.

Nu har du två exakta "kopior" i varsin dator. Bara att börja bokföra i dator 2, men kom ihåg att ta säkerhetsbackup också här samt för över filen till USB och sedan ladda in via DATABAS/VERKTYG/Återgå till säkerhetskopia i dator 1 om du ska fortsätta bokföra här någon annan dag.

Lycka till!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.144.63




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 1 =