Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Antal timmar på gammal faktura 2010-05-07 10:14
Jag undrar om man kan se hur många timmar man har angett på en gammal faktura utan att skriva ut en kopia på fakturan, det blir så smått på förhandsgranskningen så jag måste skriva ut den.
Dvs jag hittar ju den aktuella fakturan men där ser jag ju bara summan (Netto) inte hur den beräknades (vilket á pris och antal timmar).
 Skrivet av:  leif IP: 62.63.204.108



Svar: Antal timmar på gammal faktura 2010-05-07 12:24
Det beror lite på hur du angett timmarna om det är en artikel och antalet på denna o.s.v.

Men omdu går in på RAPPORTER/KUNDER/Statistik eller Kundlista. Här kan du klicka på raderna som kommer upp och då öppnar sig lite olika filer. Det kanske kan hjälpa dig?

Du har även statistik du kan klicka på under ARTIKLAR som kanske kan hjälpa dig, det beror som sagt på hur du lagt in dina "timmar" på fakturorna.

Sedan har du ju faktiskt RAPPORTER/KUNDER/SPÅRA FAKTUROR och där ser man en hel del av fakturan om man klickar på den och alternativet är att skriva ut den i "Prewiew", men jag kan hålla med om att utskriften på skärmen kan bli svårläst speciellt om du sitter vid en laptop. Men du har sett att det går att förstora bilden ett par snäpp?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.172.216



Svar: Antal timmar på gammal faktura 2010-05-07 13:06
Timmarna hade jag lagt upp som en artikel med ett pris på och enhet timmar.

RAPPORTER/KUNDER/Statistik hade jag redan sett och där ser man iof alla fakturer och timmar till kunden.

Så information finns lite här och där, men det jag letade efter var egentligen en kopia på skärmen av den faktura som jag skrivit ut, dvs som den ser ut INNAN jag har skrivit ut den för sen så försvinner den ju från den bilden. Det var ju mer om jag hade skrivit lite ytterliggare information på original fakturan som jag saknade en helhetsbild, men jag får väl skriva ut en kopia så får jag ju det jag vill. Men informationen finns ju systemet.
Jo jag har sett att det går att förstora, men jag kan bara förstora ett snäpp ? Och tyvärr är texten oläsbar på 1280 * 1024 som är std på min platta skärm.
 Skrivet av:  Leif IP: 93.182.156.26



Svar: Antal timmar på gammal faktura 2010-05-07 13:24
Hej igen Leif,

Jag sitter just nu vid en 19" skärm och den har samma upplösning som på din, alltså 1280*1024. Jag har provat att skriva ut en fakturakopia via prewiew och sedan klicka på förstoring.

På min skärm syns allting hur bra som helst. Till och med det finstilta under fakturan. Så därför undrar jag om du har rätt inställning på din skärm?

På min är också den lilla spaken för upplösning dragen längst till höger (högsta läget) och i rutan avseende antalet färger, står det "högst 32 bitar". Jag har sedan en 22 eller 23" skärm på jobbet där det syns ännu bättre. Däremot sitter jag ofta på tåget och har med mig en laptop med 12,1" skärm och här börjar det bli problem. Men kanske inte så konstigt när man börjar bli till åren och dessutom har glasögon?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.172.216



Svar: Antal timmar på gammal faktura 2010-05-07 13:42
Hej Åke
Jag har en gammal dell skärm på 17" och där syns det tyvärr inte och alla inställningar är rätt.
 Skrivet av:  Leif IP: 93.182.156.26




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 1 =