Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Att skriva ut verifikat 2010-11-07 17:23
Hej,

Om man t.ex. registrerar ett verifikat under "kostnad utan faktura" eller "övrig bokföring" kommer det inte upp en "skriv ut" knapp. Istället måste man spara, sen leta upp verifikatet igen(t.ex. under databas och sök verifikat) och skriva ut. Det kan ju hända att det är jag som gör fel, men jag ser inte hur man annars ska göra? Utskrift är busenkelt på flertalet andra ställen i progammet. Vad beror detta på?

PS Har nu använt UNI_BAS i 10 månader och är helnöjd. Forumet är till stor hjälp, särskilt som manualen och alla videofilmer håller sig på en ganska grundläggande nivå. För övriga frågor är forumet guld värt och rent av avgörande!
 Skrivet av:  Bernt IP: 195.216.52.232



Svar: Att skriva ut verifikat 2010-11-07 22:58
Ja det är helt rätt. Iof så har jag inga problem att gå till "Rapporter/Bokföring/Spåra Verifikat" och sedan skriva ut härifrån.

Jag tror att det här är något som Unicell helt enkelt inte tänkt på. Det vore kanske ganska enkelt att under "Övrig Bokföring" och efter man sparat, få en fråga om man vill skriva ut eller lägga in en extra knapp för detta.

Vi kanske får ett svar av Unicell?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.169.63



Svar: Att skriva ut verifikat 2010-12-12 21:20
Vore intressant att höra om Unicell har planer på att fixa detta framöver. Har man många bokningar under "övrig bokföring" så blir det rätt många turer fram och tillbaks i programmet innan man fått ut alla utskrifter. Det känns onödigt och det ökar risken att man gör fel eller glömmer skriva ut ett visst verifikat. Mvh Bernt
 Skrivet av:  Bernt IP: 195.216.52.232




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 7 =