Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byte 2010-11-09 08:53
Hej, vi planerar att använda UNI_Bas. Aktuell vi använder brillant. Finns t. ex. en anledning för byte? Vad måste man göra att kopiera dater o resultater till idag på uni_bas?

Mvh
Klaus
 Skrivet av:  Klaus Nachtigall IP: 90.233.139.120



Svar: Byte 2010-11-09 14:23
Hej Klaus,
Om det finns anledning till byte kan nog bara du själv svara på. Att vi är väldigt många som är nöjda med UniBas, kan naturligtvis vara en bra anledning. Jag gissar att du är lite missnöjd med ditt nuvarande program och letar efter något nytt och så hamnar du här på forumet.

Om du nu väljer UniBas, så kan jag säga att du kommer inte att ångra dig. Bättre bokföringsprogram (och fakturering) kan du inte få för samma pengar!

Jag förstår inte riktigt din fråga om att kopiera data och resultat. Menar du kopiera från ditt gamla bokföringsprogram till UniBas? Isåfall bör du nog ringa Unicell och fråga. Det finns möjligheter att föra över t.ex. SIE-filer, men som sagt ta det tekniska med Unicell.

En annan variant kan ju vara att bokföra på ditt gamla program året ut och sedan föra över saldon och balanser till UniBas och börja från januari 2011.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.145.198




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 10 =