Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

momsredovisning vid årsskifte 2010-12-21 00:16
En månad efter att jag lämnat över min bokföring för 2009 till redovisningsfirman bokförde jag redovisningen av moms för okt-dec 2009. När jag sedan fick verifikatlista av firman att mata in (i samband med deklarationsinlämning), för att allt skulle stämma, såg jag dock att min redovisning inte fanns med i firmans ver.lista. Där fanns bara en verifikation med det slutgiltiga korrekta beloppet som de skickat in rättelse om efter att funnit en del felaktigheter. Trots att de meddelats om vilket belopp som jag redovisat för okt-dec 2009.
Så vad är bäst att göra?
A - att boka bort min redovisning, bokföra det korrekta beloppet och sen inte bokföra momsrättelsen (som det inkom beslut om i juli 2010)
B - Bokföra den redovisning som jag skickade in till SKV, strunta i firmans verifikation med det korrekta totala beloppet och sen istället bokföra ändringen i juli 2010

tacksam för hjälp!
Carl
 Skrivet av:  carl IP: 83.249.84.132



Svar: momsredovisning vid årsskifte 2010-12-23 13:36
Du skriver inte om felaktigheterna var minus eller plusbelopp, men eftersom du måste rätta till det hela så förefaller det mig som att B, vore det enklaste. Huruvida det är rätt eller inte är en annan sak.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 9 =