Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Val av produkt 2011-01-02 15:18
Hej,
Jag kommer att starta enskild firma och sälja konsulttjänster inom IT. Är det BAS eller Mini som passar min verksamhet bäst? Jag vill att programmet ger stöd vid deklaration, registrera kundfakturor, reseersättning mm. Vad jag kan se är det Mini jag ska gå på. Stämmer det?
Behöver jag mer utbildning än de videos som finns? Verkar ju busenkelt det här! Jag har ingen tidigare erfarenhet av bokföring.
 Skrivet av:  L IP: 90.230.69.190



Svar: Val av produkt 2011-01-02 19:21
UNI_BAS standard är alltid det bästa valet.

Pris:
UNI_BAS standard 1.250:- engångsavgift
UNI_BAS Mini 990:- varje år

UNI_BAS standard inga begränsningar
UNI_BAS Mini otaliga begränsningar som gör att många senare uppgraderar till standard

UNI_BAS standard är alltid överlägset bäst.

Man kan ju då fråga sig varför vi överhuvudtaget har UNI_BAS Mini i vårt sortiment. UNI_BAS standard släpptes på marknaden i december 2002. Ett unikt bokföringsprogram där vi på UNICELL hade uppfunnit tekniken som gör det möjligt att bokföra utan debet och kredit. UNI_BAS standard blev genast en enorm succé.
5 år senare lanserade Visma/Spcs ett bokföringsprogram där man plagierade vår teknik att slippa debet och kredit. Löjligt nog skrev man i sina annonser "äntligen ett system där man slipper debet och kredit". Det visade sig dock att all annan jämförelse med UNI_BAS bara avslöjade alla begränsningar som Vismas program hade:
- Hanterar bara enskild firma ( ej handelsbolag, aktiebolag etc)
- Inga utlandsaffärer
- inga anställda
- Ingens SIE4 export till revisorn
- begränsade deklarationssmöjligheter
- hanterar endast kontantmetoden
- ingen möjlighet till valutahantering
- endast Windows - ej Macintosh
- Ej plusgiro och bankgiro i samma företag
- etc etc etc

Varför nu alla dessa begränsningar? Svaret är enkelt - Visma vill hellre sälja de dyrare programmen över 5.000:- kr. För att ge möjlighet att jämföra med ett program från UNICELL och bara därför, skapades UNI_BAS-Mini. UNI_BAS Mini har samma begränsningar som Vismas program, exakt samma prissättning etc. Men eftersom vi har ett billigare och bättre program till ett lägre pris kan vi istället helhjärtat rekommendera UNI_BAS standard.

UNICELL kan sälja ett billigare och bättre program - UNI_BAS standard.
UNI_BAS standard har inte alla dessa begränsningar, är billigare och ger nöjdare kunder - det är det vi satsar på.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.23



Svar: Val av produkt 2011-01-02 21:50
Tack för ert svar. Er produkt Mini verkar innehålla en modul "Bokslut/Deklaration", som inte BAS har. Ska jag tolka det som att BAS inte har samma stöd för bokslut/ deklaration som Mini har, eller är det kanske så att BAS har det inbyggt någon annanstans + mycket mer än det Mini har?
 Skrivet av:  L IP: 90.230.69.190



Svar: Val av produkt 2011-01-03 20:59
Ett normalt deklarationsprogram kostar långt över 1.000:- kr. Se exempelvis Vismas program "Skatt" som kostar 1890:- kr PER ÅR. Ett sådant program måste förstås kunna klara alla klurigheter i samband med deklarationen. Om programmet missar i någon del är risken stor att man betalar för mycket skatt.

Vem tror att man kan köpa ett program som innehåller både bokföring, fakturering, inventariebok PLUS ett användbart deklarationsprogram för under 1000-lappen? Och uppriktig sagt vem vill ha ett deklarationsprogram med en mängd luddiga begränsningar och som inte hanterar alla klurigheter? Att saluföra ett deklarationsprogram som har en mängd mer eller mindre luddiga begränsningar är som att sälja rostiga bilar. Detta speciellt om man i reklamen skriver "det är bara att trycka på knappen", vilket ju knappast stämmer.

Vi anger klart och tydligt i UNI_BAS att vår deklarationsdel "endast skall ses som ett stöd för deklaration och inte som ett slutgiltigt dokument för företagets deklaration". I UNI_BAS standard finns samma deklarationsstöd som finns i UNI_BAS-mini. Men vi betonar att detta inte är ett deklarationsprogram.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.187.23




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 1 =