Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokslut 2011-01-13 07:40
Ännu en bokslutsfråga! Bokför enligt kontantmetoden och har fakturor från december där betalningen kom i januari som programmet vill att jag ska bokföra under registervård/bokslut. Men vad jag förstår ska jag absolut inte röra bokslutsknappen före deklarationen i vår är färdig! Kan jag helt enkelt registrera fakturorna som betalda 31/12 2010(som programmet verkar tycka vara ok) så blir det rätt även om det inte är helt korrekt tidsmässigt?
 Skrivet av:  Ingrid IP: 78.69.59.213



Svar: Bokslut 2011-01-13 11:56
Du måste ha missuppfattat detta med "bokför resterande fakturor.." - det är alls inte betalningen som du bokför där. Du bokför kostnaden/intäkten genom att trycka på knappen "bokför resterande.. "

Betalningarna bokför du som vanligt under Registrera/Betalning från kund eller betalning till leverantör. Men UNI_BAS kräver att Du först (före betalning) har bokfört kostnaden/intäkten genom att trycka på knappen "Bokför resterande..."

- Gör bara exakt det som UNI_BAS ber dig om - i övrigt ska du göra som vanligt. Du ska förstås bokföra inbetalningen med det datum då inbetalningen skedde.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Bokslut 2011-01-14 07:16
Tack! Det var ju ganska enkelt! Lätt att stressa upp sig i onödan!
 Skrivet av:  Ingrid IP: 78.69.59.213




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 10 =