Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Felstavad rubrik på mina Ordererkännande m.m. 2011-01-18 18:36
Hej!

Har idag köpt till ordermodulen till mitt UNI_BAS, och märkte att på mina ordererkännanden står det rubriken "Ordererknnande", dvs bokstaven ä saknas... Jag kör programmet i Mac OS X och använder en HP LaserJet-skrivare. Felet syns även vid Förhandsvisning (som sig bör eftersom denna renderas med skrivarens rutiner såvitt jag vet).

Vidare får de kurisiva rubrikerna på mina utskrifter inte alltid plats, t ex ser alltid "Antal" stympat ut och ser mer ut som Anta eftersom bokstaven l stympas ordentligt när den skrivs ut. Netto ser ut som Nettc osv... Finns det någon möjlighet att köra dessa kolumner lite bredare så orden får plats?

I övrigt är jag nöjd med programmet, möjligtvis bortsett från dess frimärksstorlek och att man inte kan flytta fönstret utan att det blir konstigt i vissa lägen. Men det har ju avhandlats förr... Men man kan ju ändå hoppas på en ändring av detta såsmåningom.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Felstavad rubrik på mina Ordererkännande m.m. 2011-01-18 18:58
Tråkigt att Du råkade ut för att behöva hitta ett stavfel. Det kan eventuellt bero på att Du har en äldre version av UN_BAS eller kanske skapade din datafil för länge sedan. Det som å andra sidan är bra är att du lätt kan korrigera stavfelet. Gå till Registervård/Övriga register/Språk. På sidan 3 längst upp till höger kan Du korrigera "Ordererkännande".

det Du nämner angående "kapade" slutbokstäver finns det en risk att detta beror på något fel i 4D (vårt programmeringsspråk). Vi ska titta på detta och försöka hitta en lösning.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.178.44



Svar: Felstavad rubrik på mina Ordererkännande m.m. 2011-01-19 01:24
Snabbt svar! Smidigt med Språk-registret, dock finns inte texten Ordererkännande där, det kanske beror på att detta tillhör ordermodulen och inte huvuddelen av UNI_BAS?

Vidare är mitt program nedladdat i januari i år, och databasen är även den skapad i år med detta program, så jag borde ha senaste version på både databas och program?

Trevligt att ni tittar på utskriftsproblemen jag har, det tackar vi för!
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Felstavad rubrik på mina Ordererkännande m.m. 2011-01-19 01:31
Hittade just knappen "Nästa sida"... Hittade även texten Ordererkännande utan ä, så problem 1 är åtgärdat.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.247



Svar: Felstavad rubrik på mina Ordererkännande m.m. 2011-01-24 14:47
Hej Peter,
För oss som ofta skriver inlägg eller svar här på forumet känns det värdefullt att få en indikation på att du hittat och löst "problemet".

Ibland svarar man på frågor och sedan blir det tyst. Man vet inte om personen begått harakiri i ren förtvivlan eller som jag gissar, löst problemet med hjälp av svaret. Jag lutar åt det sist nämnda.

Jag tycker att det hör till "god ton" att man liksom du, skriver och talar om att man ex.vis hittat den rätta knappen och att problemet är löst. Jag tror även att Unicell uppskattar att det kommer fram att orsaken var "den mänskliga faktorn". Presumtiva kunder som ju kan läsa alla inlägg på detta forum kan föranledas att tro att det finns felaktigheter i programmet vilket givetvis inte är fallet.

Du ger credit till Unicell för snabbt svar och jag tror jag kan understryka att Unicell förutom att driva detta forum, vilket man förmodligen är ensam om i branschen, även är ensamma om att svara på forumfrågor under helgerna. Jag vill dessutom ge credit för att Unicell lyssnar på användarna/kunderna. I senaste versionen finns nu en knapp för utskrift av verifikation i samband med kontering och bokföring, som efterfrågats av några här på forumet.
 Skrivet av:  Åke IP: 78.73.124.63




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 5 =