Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

5 frågor 2011-01-19 23:09
1. Måste jag köpa 2 olika Uni_Bas standard- licenser á 1200:- för att kunna bokföra mina 2 olika firmor?
2. Kostar det alltid extra varje gång jag behöver en reparationskod om jag inte har serviceavtal?
3. Jag kan inte förhandgranska utskrifter från min skrivare, kommer det en "bildskärms-funktion" i programmet?
4. Kan jag importera data från SPCS Egen firma och SPCS bokföring?
5. Kan jag få alla funktioner för bokslut m.m. för "Egen firma" med utlandshandel i UNI_BAS standard?
 Skrivet av:  Roland IP: 213.66.217.90



Svar: 5 frågor 2011-01-20 07:01
1- Nej, du behöver inte köpa 2 licenser á 1.250:- kr st. Däremot måste varje företag ha en egen licens. Om Du själv äger båda bolagen får du 50% rabatt på licens nr 2 och betalar då 625:- kr + moms för den licensen.

2- Om Du vill ha hjälp från supportavdelningen, då får du vara med och betala den kostnad som det innebär att ha personal på plats som svarar i telefon. Det företag som bjuder på gratis support blir inte långlivat och vem ger då hjälp när du behöver?

3- Du kan inte förhandsgranska utskrift från din skrivare - med supportavtal hade du bara slagit en signal till supporten. Utan supportavtal får du titta närmare på någon av de 30 videoinstruktioner som finns i programmet - eller söka här i forum - eller titta i handboken. Men, visst kan man förhandsgranska. Ett klipp från tidigare svar här i forum:
"Alla utskrifter kan man få på skärmen för att förhandsgranska.
- Tryck på någon "skriv ut"-knapp.
- Du får nu upp en bild där man bl.a.kan välja skrivare. - Tryck på "OK"-knappen
- Du får nu upp en ny bild där Du längst ner till vänster kan välja "Förhandgranska" eller "Skärmutskrift".
- Tryck på "OK"-knappen och Du får Din utskrift på skärmen.
Detta gäller alla utskrifter i UNI_BAS. "

4. SPCS egen firma är ett program med många begränsningar. Du kan INTE ENS uppgradera till ett annat SPCS-program utan att börja om från början. Kallas för "Återvändsgränd". Att sådant existerar förvånar mig.

5. UNI_BAS är ett bokföringsprogram och faktureringsprogram. Det finns i UNI_BAS stöd för deklaration, men vi betonar att det bara är ett stöd. I SPCS egen firma finns också stöd för deklaration. Till skillnad från oss uppger SPCS att det bara är till att trycka på knappen. Men det finns en mängd begränsningar även i deras deklarationsdel. Vi tycker det är bättre att vara ärlig och uppge att deklarationsdelen bara är till för stöd.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.178.44




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 4 =