Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kundetiketter 2011-01-26 14:30
Hej!
Finns det något bra sätt att importera kundlistan till kundetiketter?
Detta skulle underlätta avsevärt vid utskrifter av fakturor.
 Skrivet av:  Björn IP: 81.231.129.157



Svar: Kundetiketter 2011-01-26 15:05
Ibland har jag svårt att hänga med, men du kanske kan rätta mig? Alltså kundetiketterna hämtar ju namn och adressuppgifter från kundregistret automatiskt. Varför detta skulle ha någon påverkan vid utskriften av fakturor begriper jag inte alls.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Kundetiketter 2011-01-26 17:26
Gå till Rapporter/Kunder - på vänster sida finns en knapp "Kundetiketter" - har Du provat den?

När man registrerar en faktura har man (om man trycker ctrl+K) kundens adressuppgifter i sitt "urklipp" så fort man valt kund. Kan sedan direkt "klistras in" i en etikettskrivare.

P.s. För Mac gäller Cmd+K
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Kundetiketter 2011-01-26 18:57
Att adresserna hittas automatiskt är självklart men urvalsprocessen känns onödigt omständig, och att ta en och en med ctrl+K är sällan intressant då man oftast har fler fakturor som ska ut samtidigt. Jag skulle vilja kunna välja ut de fält (namn, adress etc) jag använder varje gång och spara det som förvalt. Nästa gång jag skriver ut fakturor, ta upp kundlistan och markera alt dra och släppa de företag som ska ha en etikett och skriva ut dessa. Hoppas att det blev klarare hur jag tänker nu. Jag jämför med Etikettskrivarnas egen programvara (Ex. Dymo) där man skriver in kundens adress en gång och sedan sparas denna. Mycket enkelt vid utskrifter av flera fakturor. Själv skriver jag ut mina etiketter på ark via A4 lasern. Funktionen kanske finns i Unibas, gör jag något fel?
 Skrivet av:  Björn IP: 81.231.129.157



Svar: Kundetiketter 2011-01-26 20:08
Eller så gör man som jag gjort: köper fönsterkuvert. I Uni-bas kan du ju välja åt vilket håll du vill ha adressaten osv, så det passar oavsett vilka kuvert du köper
 Skrivet av:  Merkurius IP: 90.227.27.58



Svar: Kundetiketter 2011-01-27 01:19
Det kan nu vara så att etiketterna skall användas för annat än att klistra på kuvert, t.ex. för att klistras på paketförsändelser som adresslapp, och då är det smutt att kunna få ut adresser till etikettskrivare.

/ Lars Bergström
/ ... som hela tiden lär sig nytt om UniBas-finesser!
/ Kul!
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.64.251.19



Svar: Kundetiketter 2011-01-27 02:51
Ok, du vill skriva ut fakturor och sedan till vissa fakturor vill du ha etiketter som jag har uppfattat det?

Då går du givetvis in i ettikettprogrammet och väljer bort de kundnummer som du INTE vill ha etiketter på.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =