Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

uppdatering 2011-02-03 11:24
Jag har haft Uni_bas hela 2010 (fungerat utmärkt) och hämtade nu den senaste uppdateringen, men när jag startar Uni_bas igen så hittar jag inte mitt eget företag med verifikationer etc., endast testföretaget. Vad gör jag?
 Skrivet av:  Ylva IP: 81.231.108.129



Svar: uppdatering 2011-02-03 11:46
Ylva svarade själv efter bara 10 minuter:
Skickade precis en fråga till forumet om hur jag får fram mitt eget företag efter uppdatering. Har löst det själv med säkerhetskoperiad fil. Allt ok.
Skrivet av: ylva

UNICELL:
Säkerhetskopia är en väg.
Normalt går man bara upp i Arkiv-menyn och väljer "Byt företag" - där väljer man sedan sin egen datfil i listan.
Skulle inte den egna datafilen finnas i listan, då har man lagt datafilen på ett "eget ställe". Då får man leta efter filen. man kan då lättast hitta filen om man letar efter en fil med filändelsen .4DD (gäller Windows) eller .data (gäller Macintosh).
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Utskrift 2011-02-14 12:31
Hej,

Jag har använt Uni_bas i ett år på min Mac, och allt har fungerat utmärkt, tack. Har nyligenhämtat in senaste uppdateringen och kan inte längre skriva ut. Jag har inte gjort några förändringar i min tekniska konfiguration (samma skrivare, samma Mac), jag har uppdaterat skrivarens drivrutiner efter samtal med er support men ändå fungerar inte utskriften.

När jag vill skriva ut något, såsom en faktura, en rapport, etc. så stängs hela Uni_bas ned, inga felmeddelanden, ingenting. Jag hinner inte ens välja om jag ska skapa pdf eller skriva ut. Eftersom hela Uni_bas stängs ned så tolkar jag det som att det är ett fel i själva Uni_bas - skrivaren hinner inte ens komma fram som alternativ. Eftersom min Mac är densamma som tidigare har ingenting ändrats där heller.

I supporten får jag bara en beklagan att de inte kan göra något åt det, men jag kan ju inte ens använda produkten i dagsläget?
 Skrivet av:  Ylva IP: 81.231.108.129



Svar: uppdatering 2011-02-15 21:34
Vad jag förstår så finns det gott om nöjda Macanvändare som inte har något problem med sina utskrifter. Jag får det till att du på något sätt har laddat ner fel uppdatering på din skrivare. Hur är det om du ska skriva ut en faktura från UniBas, vad händer då?
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: uppdatering 2013-03-24 16:53
Hej!

Jag har samma problem med min unibas. Det stänger ner bör jag trycket på skriv ut knappen. Varför? Och vad kan jag göra?

Med vänlig hälsning, Anders
 Skrivet av:  Anders IP: 83.248.248.155




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 10 =