Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bet.villkor 2011-02-23 08:27
Gomorr'n!
Har reg.en order på en kund med 20 dgr. netto, som låg inne på kunden. Vill ändra det till 10 dgr. Kan man göra det utan behöva att skriva om ordern på ca 100 artiklar. Kan man kopiera det till en ny order. Har prövat , men utan bra resultat. Tacksam för hjälptips.
Hälsn. Rune
 Skrivet av:  Rune Nordin IP: 90.227.37.186



Svar: Bet.villkor 2011-02-23 11:57
Gå till Registrera/Kundfakturor.
- Tryck på knappen "Ny/Kopia" som finns i nederkant på bilden.
- Välj den felaktiga fakturan.
- Ändra betalningsvillkor
- Skriv ut fakturan
- Klart

Glöm inte att kreditera den felaktiga fakturan - Gå till Rapporter/Kunder/Spåra fakturor. - Klicka på fakturan - Tryck på knappen "Kreditera fakturan" som finns i nederkant av bilden.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52



Svar: Bet.villkor 2011-02-23 19:01
Tack för svaret. Det är tydligen bara när man har en klar faktura som man vill kopiera från, som det går att ändra bet. villkor. Har man en order som vill kopiera så går det inte att ändra antal dagar.

Hälsn. Rune
 Skrivet av:  Rune Nordin IP: 90.227.37.186



Svar: Bet.villkor 2011-02-23 23:34
I funktionen Arbetsorder, så finns inget betalningsvillkor. Detta skrivs ut vid faktureringen och följer då kundregistret. Jag vet inte om arbetsorder är lite missvisande? Jag tycker det går hur bra som helst att använda olika artiklar.

Den stora skillnaden verkar vara att man inte skriver ut dom, man sparar bara. När man sedan "Bokar arbetsorder", då skrivs samtliga in i ett orderregister som sedan kan samlingsfaktureras och vid fakturering kan man också selektivt välja vilka som ska skrivas ut eller inte. Och som sagt, vill jag ändra bet.villkor, kan jag göra det innan fakturorna skrivs ut genom att gå in i kundregistret och ändra.

Givetvis har orderregistreringen en hel del att göra med hur man valt att administrera sin verksamhet, men jag tycker funktionen med Arbetsorder är helt fantastisk.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Bet.villkor 2011-02-24 22:06
Hej å tack för hjälpen å svaret!
 Skrivet av:  Rune IP: 90.227.37.186




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 1 =