Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Ändra priser 2011-03-17 13:54
Hej!

Hur gör man när man har ändrat pris på en vara eller tjänst? Såvitt jag förstår kan man inte ändra priset i Artikelregistret så länge det ligger fakturor med det gamla priset kvar i systemet.

Så hur gör man när varan är densamma, men priset nytt? Måste man skapa en ny post i Artikelregistret?

undrar

Eva
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.19.233



Svar: Ändra priser 2011-03-17 17:49
Hej Eva,

Allt i Artikelregistret går att ändra på utom Artikelnr/namn. Detta berör inte gamla fakturor, de är länkade via numret eller namnet. Höjer du priset så är det bara att gå in i Artikeln, klicka på priset och skriva in ett nytt samt spara.

Du kan även ändra på det föreslagna priset direkt när du registrerar fakturan, en genial funktion hos UniBas.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Ändra priser 2011-03-17 19:06
Jag försökte göra just detta, men misslyckades. Måste ha gjort något galet. Nu har jag fått ordning på det. Stort tack, Åke!

E
 Skrivet av:  Eva IP: 80.216.19.233



Svar: Ändra priser 2011-03-18 13:11
Det låter bra Eva,

Det visar sig ofta att UniBas är så finurligt enkelt att vi har svårt att ta till oss det eftersom vi människor ofta tänker i andra banor.

Själv skriver jag massor av fakturor med småsummor och i slutet av varje månad sitter jag och bokar betalningen av dessa genom BETALNING FRÅN KUND/GRUPPBETALNING. En fullständigt genial innovation, ungefär som att sitta och bocka av en lista med en penna.

Nackdelen med UniBas är att kaffekonsumtionen har ökat väsentligt på vårt kontor eftersom UniBas sköter det mesta automatiskt. Å andra sidan är ju nöjd personal en resurs idag :-)
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 8 =