Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

en gångs betalning -pris 2011-03-18 18:43
■"Pris: Betala 1 gång - aldrig mer - 1.250:-" detta står på din hemsida.Det tillkomer inte några andra kosnader licens per år osv .
 Skrivet av:  edin IP: 81.231.61.28



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-19 20:33
När man betalar 1.250:- kr + moms, får man rätten att använda UNI_BAS livslångt i det företaget som licensen avser. Man behöver aldrig mera betala en krona till för att använda programmet.

Vill man använda programmet i flera företag, måste man däremot betala licens även för det företaget. Om man själv äger det företaget betalar man bara halv licensavgift även för nästa företag.

Får man utökat behov, t.ex behov av lagerredovisning eller behov av fakturering på främmande språk eller behov av flera prislistor i programmet eller någon annan tilläggsfunktion, ja då betalar man en engångsavgift för den tilläggsmodul man har behov av. Tilläggsmodulerna kostar normalt några hundralappar. Men, de flesta klarar sig utmärkt med UNI_BAS så som det är i utgångsläget. Det fina är däremot att man inte behöver byta program när man får utökat behov.

Man har med de 1.250:-kr + moms betalat för att använda programmet livet ut. Om man utöver detta behöver hjälp av vår supportavdelning med användandet av programmet, ja då kan vi hjälpa till med det också. Man tecknar då ett frivilligt supportavtal som ger fri telefonsupport och fria uppdateringar under ett år. Supportavtalet är frivilligt och kostar 600:- kr + moms för ett år.

Det existerar inget annat program på marknaden där man kan börja med ett enkelt bokföringsprogram / faktureringsprogram för 1.250:- och sedan utan att byta program kan bygga vidare till ett avancerat program med lagerredovisning, avtalsfakturering, samlingsfakturering, orderhantering, restorderhantering, valutahantering, strökundshantering, räntefakturering, offerthantering, rabattsystem osv, osv, osv. -UNI_BAS är helt enkelt UNIKT!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-29 13:34
Jag har haft UNI_BAS men min laptop och backupper blev stulet vid ett inbrott jag har inget supportavtal längre (har haft) ser dessutom att man numera kan köra programmet online, varför har man inte fått någon info om det via ett mail???? skulle ju ha underlättat rejält just nu.
Jag måste bokföra om hela 2010 (inte roligt) Så nu undrar jag kommer det att kosta mig något, jag måste ju fixa programmet igen??
 Skrivet av:  Crille IP: 78.73.49.205



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-30 01:11
Förlåt mig Crille,
Men att förvara backupen i samma dator som programmet, borde det vara skottpengar på. Ta backup till ett USB-minne nästa gång.

Jag antar att du inte fick varken ny laptop eller nytt Windowsprogram gratis om du inte hade någon försäkring? Det blir samma sak med UNI_BAS, utan support så blir det tyvärr så att försäkringsbolaget eller du själv får stå för kostnaden.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-30 01:37
Jag såg nu att man kan tydligen köra programmet via internet och en s.k. dropbox. Jag trodde annars att det bara var UNI_LÖN som gick att köra på detta sätt
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-30 03:34
Åke brukar ge bra svar på frågor som ställs här i forum. Denna gång har Åke svarat med det svaret som kanske gäller för andra leverantörer. UNI_BAS-licensen är bättre än så - den ger rätten att använda programmet livslångt för det företaget som licensen gäller - man betalar bara en gång - aldrig mer.

Om man som Crille sumpar sitt UNI_BAS-program därför att man inte tagit någon säkerhetskopia av själva programmet, betyder INTE att man måste köpa ett nytt program. Om man har ett supportavtal, då hämtar man bara ner en ny uppdatering, därmed är saken klar. Om man inte har supportavtal, då är det inte värre än att man tecknar ett supportavtal - då får man rätten att ladda ner senaste version av programmet - det ingår i supportavtalet. Supportavtal kostar 600:- kr per år och då ingår dessutom fri telefonsupport under ett år. Om man har varit utan supportavtal mer än 6 månader tillkommer en anslutningsavgift på 400:- kr.

När det gäller säkerhetskopia så MÅSTE man se till att man har en sådan. UNI_BAS påminner om att man ska ta säkerhetskopia och det är inte svårare än att man trycker på knappen "Säkerhetskopia". Säkerhetskopian lägger sig i mappen "Kopior" som finns i UNI_BAS-mappen. Lite då och då ska man sedan se till att få en säkerhetskopia på ett annat media än den dator där man har programmet. Åke nämner USB-minne - NJA själv är jag inte så förtjust i den idén - har haft flera USB-minnen som fått Alzheimer. Jag föredrar att man lite då och då (kanske en gång per månad" lägger ut hela mappen "Kopior" på en CD. CD:n ska man sedan förvara inte förvara i samma hus där datorn står.

Oavsett om man kör UNI_BAS lokalt eller om man kör online via dropbox, så ska man ta säkerhetskopior enligt ovan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75



Svar: en gångs betalning -pris 2011-03-30 13:37
Och förlåt mig Åke,
Men jag skrev INTE att backupen ligger på laptopen, jag skrev att laptop OCH backupen blev stulet vid ett lägenhetsinbrott (+ en hel del annat med) får inte backup + dator förvaras i samma byggnad enligt dig?
Skulle vara skottpeng på att hoppa på folk i ett forum utan att koppla in HÅRDDISKEN (hjärnan)
 Skrivet av:  Crille IP: 78.73.49.205



Svar: en gångs betalning -pris 2011-04-01 18:57
Hej Crille,
Självklart får man förvara sina laptops och minnen var man vill och det där med skottpengar var mer som ett litet skämt i det allvarliga att förvara dator och backup tillsammans. Ber om ursäkt om du uppfattar det som ett påhopp vilket absolut inte var meningen.

Det är ju allmänt känt att man inte ska förvara bankomatkort och kod tillsammans och detta gäller givetvis också hårddisk + backup. Jag har själv för många år sedan upplevt en hårddiskkrasch och jag hade inte backup. Det är sådant som ger erfarenheter i livets hårda skola.

Det är verkligen generösa garantier som Unicell beskriver och det är bara att tacka och ta emot. Det borde ju lösa ett problem för dig i varje fall. Det blir förstås värre med backupen.
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.30.223




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =