Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokföring online via internet 2011-04-01 13:31
När man läser på er hemsida kan man nu läsa följande om UNI_CELL:

"Bokföring på lokal dator - eller bokföring online via internet - välj själv. Alla våra program kan antingen köras lokalt eller online. Om man väljer att köra online via internet är man i vårt alternativ ändå inte beroende av att internet fungerar i alla lägen. Skulle internetförbindelsen brytas eller om man befinner sig någonstans där internet saknas, kan man utan avbrott ändå fortsätta sin bokföring lokalt. När sedan internet åter fungerar, uppdateras filerna på nätet automatiskt. Vårt alternativ ger dubbel säkerhet."

Mina frågor är som följer:
Finns denna tjänst nu? Hur kommer vi UNI_BAS-kunder åt den? Ingår den i UNI_BAS-licensen? Om den inte finns, när kommer den?
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.180



Svar: Bokföring online via internet 2011-04-03 03:35
Detta finns nu - det är bara till att köra igång.

Börja med att ladda ner: DropBox nedladdning

Länken går till till DropBox där det beskrivs hur man gratis kan ladda ner och använda DropBox. Med DropBox installerad är sedan allt det som beskrivs fullt möjligt. Länken finns också på vår hemsida under "Nyttiga länkar".

Man installerar enkelt sin DropBox och sedan flyttar man bara UN_BAS-datafilen till sin DropBox. Man flyttar bara datafilen - inte programmet. Tänk på att datafilen oftast består av två filer xxx.4DD och xxx.4DR - båda ska flyttas. När man sedan öppnar UNI_BAS första gången får man "styra in" UNI_BAS till datafilen i DropBoxen. Nästa gång man startar UNI_BAS, hittar programmet själv till datafilen i DropBoxen.

Skapa även en mapp "Kopior" i DropBoxen. Nästa gång man gör en säkerhetskopia, väljer man "Manuellt namn" och styr in säkerhetskopian till mappen "Kopior" i DropBoxen. När man gör säkerhetskopia nästa gång, då föresår UNI_BAS automatiskt DropBox-mappen som placering för säkerhetskopian - tryck bara på "Spara".

Hur enkelt som helst - kostar inget extra.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75



Svar: Bokföring online via internet 2011-04-05 12:03
Ok... Inte vad jag kallar bokföring online iofs, men vi tolkar väl det olika. Jag anser att bokföring online sker i en webbläsare, så att man är oberoende av dator/plattform man kör på. Den lösning ni föreslår kräver ju att programmet är installerat på en dator och att man dessutom har DropBox klientprogramvara installerad. Jag som hoppades på en ny funktion med potential.

Jag förringar inte denna lösning på något sätt, men det var inte den lösning jag hade hoppats på, "bokföring online" inbegriper mer än lagring av data på DropBox i min värld.
 Skrivet av:  Peter Kenell IP: 79.138.51.180



Svar: Bokföring online via internet 2011-04-28 20:56
Jag kan hålla med peter i ovanstående. jag har precis köpt UNI-bas i tron att man även kan köra programmet on-line. och inte behöva köpa nytt program ifall hårddisken kraschar.

Måste jag köpa ett nytt program isåfall eller gäller min produktnyckel i 1år ifall jag behöver återställa datorn eller köper en ny??
mvh
 Skrivet av:  owe IP: 83.227.243.29



Svar: Bokföring online via internet 2011-04-29 00:03
Du behöver ALDRIG köpa nytt program vad som än händer - Du har en livslång licens för det företaget som licensen avser.

Om Du får en datorkrasch måste Du återinstallera programmet.

Oavsett om Du kör UNI_BAS online via Dropbox eller om du kör lokalt på Din dator måste Du säkerställa att Du kan återinstallera programmet på din dator. Har Du supportavtal kan Du hämta senaste version från vår hemsida och installera den - annars måste Du använda den säkerhetskopia av programmet som Du gjort när du köpte programmet.

Kör man via Dropbox måste man förstås återinstallera även Dropbox. När man väl gjort detta finns datafilen i Dropboxen. När man startar UNI_BAS måste man sedan leda UNI_BAS fram till Dropbox och välja sin datafil där.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.188.75




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 4 =