Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Delad försäljning av inventarie 2011-04-13 14:14
Jag sitter med några verifikat från 2010 som jag inte lagt in i bokföringsprogrammet, detta för jag har stött på lite problem...hur fasiken gör jag...problemet är följande...
Köpte in ett tält för 95 000 kr för ca 3 år sedan, detta lade jag in i inventarieboken som 1 inventarie.....nu när jag sålde ut mina inventarier så styckade jag ner detta stora tältet till 5st enheter för att få så bra betalt så möjligt (lättare å sälja vid styckning)...3 av dessa sålde jag under 2010 och dom 2 andra under januari 2011....hur fasiken gör jag för att få rätt i inventarie boken nu, för registrerar jag ett av de avstyckade tälten på det stora så blir det förlust samtidigt så har jag inte fler inventarier att sälja ???

Mvh Micke
 Skrivet av:  Mikael Karlsson IP: 78.79.32.213



Svar: Delad försäljning av inventarie 2011-04-14 02:11
Man skulle behöva titta på hur det ser ut, men rent generellt, boka bort ditt tält tillsammans med de tre enheterna du sålde 2010. Du kanske gör en förlust på din inventarie, men det spelar egentligen ingen roll.

De enheter du sålde 2011 tar du bara upp som en ren försäljningsintäkt eftersom det gamla tältet är borta.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =