Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Utskrift av etiketter för kunder 2011-06-30 11:09
Hej!

Har provat UNI_BAS Standard och det är vad vår lilla vägförening behöver.
Jag har dock ett problem som måste lösas innan vi köper programmet.

Hur får man ut kundetiketter?
Har testat på alla sätt jag kan komma på utan ett vettigt resultat.
Selektera kunder går bra (och troligen också sortera). Jag kan också skriva ut fast text. Att hämta kundnamn, adress och ort från kundregistret fungerar inte för mig. Hur gör man?
 Skrivet av:  Olle IP: 81.227.220.16



Svar: Utskrift av etiketter för kunder 2011-06-30 18:24
Jag känner igen frågeställningen - Du ringde tidigare idag till supporten och fick då hjälp att få ut etiketterna. Det enda som fattades var att Du skulle "dra och släppa" de uppgifter du ville ha på etiketten.
Kom gärna tillbaka hit och berätta hur det gick.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.237.188.114



Svar: Utskrift av etiketter för kunder 2011-06-30 19:55
Ja det finns ju utskrift av Kundetiketter under RAPPORTER/KUNDER. Det fungerar perfekt, dock med lite pillrande. Jag antar att du nu fått de instruktioner som behövs, alltså att man drar och släpper de olika parametrarna KUND, ADRESS, POSTNR, ORT. När det är gjort skriver UNI_BAS ut kunderna en efter en på etikett och som de ligger i kundregistret.

UNI_BAS passar utmärkt för alla sorters föreningar. Kunder blir Medlemmar och det går smidigt att fakturera ut avgifter. När det gäller vägföreningar, kan man också selektera de olika medlemmarna ifall det finns olika andelstal som man betalar för. Selektering gör man
i rutan "KUNDGRUPP" här kan kan skriva en etta om man har en andel eller 0,5 eller vad det nu kan vara. Vid etikettutskrift tar man då även med parametern KUNDGRUPP om man eventuellt vill sära på de olika medlemsandelstalen.
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.28.33




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 1 =