Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Hjälp med rotavdrag! Bråttom 2011-07-05 12:11
Kan ngn vara snäll o svara hur jag ska bokföra rotavdraget, på vilk akonton och vart för jag in det från Skatteverket?
 Skrivet av:  magnus IP: 62.63.201.24



Svar: Hjälp med rotavdrag! Bråttom 2011-07-06 21:36
Hej Magnus, tycker alltid det är tråkigt när ingen svarar. Nu är det väl mycket semestertid o.dy.

Använder du verkligen UNI_BAS? Om svaret är ja, så sköter UNI_BAS om alla konton och skriver ut fakturor osv. och du borde inte ha de minsta problem. Jag utgår därför ifrån att du har något program som inte kan handskas med ROT-avdrag?

Dessvärre använder jag inte ROT-avdrag i min verksamhet och dessutom är ju detta forum lite exklusivt knutet till UNI_BAS användare. Det bästa råd jag kan ge dig, är att köpa UNI_BAS och börja fakturera med ROT-avdragsmodulen. Video finns som beskriver hanteringen.

När folk kommit igång efter semestern, finns det säkert någon som kan hjälpa dig med att bokföra dina "gamla" transaktioner. Du kan genom UNI_BAS förmodligen bokföra dina gamla ROT-avdragstjänster retroaktivt. Ring och prata med Unicell så hjälper dom dig igång med UNI_BAS och dina problem blir ett minne blott.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.140.177



Svar: Hjälp med rotavdrag! Bråttom 2011-07-07 08:09
Jag har unibas. Men jag håller på att lägga in gamla saker då jag vill få in all bokföring from år 10 också i unibasen. Så det känns lite mycket. Dum som inte skaffade unibas när jag startade företaget!
 Skrivet av:  magnus IP: 62.63.201.24



Svar: Hjälp med rotavdrag! Bråttom 2011-07-08 00:10
Det enklaste är väl att följa instruktionerna och sedan kastar du fakturorna eller låter bli att skriva ut dem eftersom du förmodligen redan manuellt fixat med 2010. Huvudsaken att du får in dina jobb på verifikationer.

Det är aldrig försent att bli efterklok:-)
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.140.177




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 9 =