Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Instllation på Mac med Lion 2011-10-22 13:17
Försöker installera Unibas på en nyinköpt iMac med OS Lion. Har sett en del andra trådar om detta i forumet, men de är ifrån sommras. Har detta fixats?
Jag får felmeddelande:
1) Folder cannot be created. Error #-5000 (File: Macintosh HD:UNI_BAS_data:)
2) Folder not found (File: Macintosh HD:UNI_BAS_data:Kopior)
3) File "Data files.txt" not found (File: Macintosh HD:UNI_BAS_data:Data files.txt)

Testade att skapa en egen UNI_BAS_data - folder på hårdisken,men det verkar inte funka...

Hur skall man göra? Fungerar installation på mac?
 Skrivet av:  Pierre IP: 80.217.142.84



Svar: Instllation på Mac med Lion 2011-10-22 15:32
Beroende på att man måste ange behörighet för att få skapa en mapp på hårddisken och vi inte kan åstadkomma detta inifrån programmet, måste Du skapa denna själv.

Läs gärna pdf-dokumentet "LÄS MIG.pdf" som finns i installationen. Där står följande:
- Om det inte redan finns en mapp ”UNI_BAS_data” på din hårdisk - skapa en sådan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Instllation på Mac med Lion 2011-11-09 23:48
Har uppdaterat min Mac till Lion (hade ett funkande Unibas innan) men nu vill den inte köra programmet. Lion stöder inte power PC program längre? Vad göra?
 Skrivet av:  Magnus IP: 78.69.108.134



Svar: Instllation på Mac med Lion 2011-11-10 08:07
Den äldre versionen av UNI_BAS är gjord för det operativsystem/den teknik som gällde då. När Apple uppgraderade sitt operativsystem till Lion, har man släppt den gamla tekniken och stöder alltså inte längre program som är byggda för PowerPc. Vi tvingades därför att uppgradera även UNI_BAS och anpassa programmet till den nya tekniken.

För att få Ditt UNI_BAS att fungera under den nya tekniken, måste Du därför uppgradera UNI_BAS. Om Du har supportavtal ingår uppgraderingen i supportavtalet- kontakta UNICELL för att få hjälp.

Om du inte har supportavtal har Du 2 val. Antingen återgår du till det äldre operativsystemet på din Mac och kör vidare med det gamla UNI_BAS, eller så tecknar Du ett supportavtal där du får både fri telefonsupport under ett år + fria uppdateringar.

Supportavtal kostar 600:- kr (+ moms) per år och ger Dig fri telefonsupport samt fria uppdateringar under året. Har man varit utan supportavtal mer än 6 månader eller tidigare sagt upp sitt supportavtal, måste man betala en anslutningsavgift på 400:- (+moms).
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Instllation på Mac med Lion 2011-11-10 09:03
Det finns tekniker så att man kan köra dubbla OS på sin Mac, men det är lite struligt och innefattar externa fire-wire-hårddiskar och ständiga omstarter är det inget som man bör pyssla med, åtminstone inte om man vill ha bra flyt i sin verksamhet.
Det finns också alternativet att köpa en gammal Mac som man bara använder för sina gamla program.
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 79.138.119.4



Svar: Instllation på Mac med Lion 2012-01-16 15:36
Jag har liknande problem som i början av tråden. Jag får felmeddelanden och har nu köpt serviceavtal men när jag anger avtalsnr vid uppdatering säger den att det är ogiltigt. Hur gör jag nu?

/Catharina
 Skrivet av:  IP: 62.237.32.66



Svar: Instllation på Mac med Lion 2012-01-16 16:46
Om du har liknande problem som i början av tråden, då menar du kanske detta med "Folder cannot be created"...
Har Du läst pdf-dokumentet som kommer med installationsprogrammet?
Du ska egentligen bara skapa den mapp som programmet frågar efter: En mapp med namnet "UNI_BAS_data" som du lägger direkt på hårddisken.

Om du anger avtalsnummer istället för uppdateringskod när du uppdaterar - då blir det fel. -Den korrekta uppdateringskoden får du från supportavdelningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Instllation på Mac med Lion 2012-01-17 07:40
Ok, då är det nog uppdateringskoden jag behöver skaffa! Tack!

/Catharina
 Skrivet av:  IP: 62.237.32.66




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 2 =