Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

flytta unibas 2011-10-26 12:40
Min nuvarande dator ser ut att snart ha gjort sitt, jag ska skaffa en ny idag, och backar upp nu medan den fungerar.

Hur ska jag installera Unibas på den nya datorn? Jag förmodar att en kopiering rakt av inte funkar väldigt bra.
 Skrivet av:  Jörgen IP: 81.225.165.236



Svar: flytta unibas 2011-10-26 19:46
Inga problem! Det finns två sätt..
Ta säkerhetsbackup. OBS! VIKTIGT
1. Gå in på Unicell.se, gå in på uppdatering och följ anvisningarna. Ladda ner UNI_BAS och när allt är klart så går du in på DATABAS/VERKTYG och sedan ÅTERGÅ TILL SÄKERHETSKOPIA. Här ska du använda din säkerhetsbackup som du nyss sparade.

2. Gå in i mappen UNIBASv12.exe. Leta reda på filen UNI_BASv12 program. Senaste versionen är 2011-09-30. Kopiera denna fil och klistra sedan in den i din nya dator. Gå in i UNI_BAS och gör enligt ovan med säkerhetsbackupen... KLART!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238



Svar: flytta unibas 2011-10-28 10:17
Det gick smidigt, jag hämtade den senaste versionen på Unicell. Laddade ner sista backup från molnet. Ringde Unicell, som svarade på första signalen, och fick de koder jag skulle fylla i.
Som sagt väldigt lätt och inget krångel alls.
 Skrivet av:  Jörgen IP: 81.225.165.236



Svar: flytta unibas 2011-10-30 02:01
Framförallt behöver man inte betala något extra för att ha UNI_BAS på flera olika datorer. Många programvaruföretag vill ha betalt för att man använder flera datorer och "luggar" kunderna på ibland stora summor. Detta slipper man reta upp sig på när man köper UNI_BAS. Själv har jag UNI_BAS i fyra datorer. Kom bara ihåg att föra över backuper så att de alltid är uppdaterade.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 6 =