Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Flytta utan serviceavtal men efter att det kommit 2011-10-26 22:42
Tänkte flytta programmet till annan dator, men upptäckte att det bytts version sedan jag skaffade en ny i våras. Eftersom jag inte har serviceavtal så går det inte ladda demo. har heller inte kvar ursprungliga installationsfilen. vad göra?
 Skrivet av:  IN IP: 85.24.208.198



Svar: Flytta utan serviceavtal men efter att det kommit 2011-10-28 00:34
Jag tyckte jag skrev nyss om detta?

Du går in på DATABAS/VERKTYG och gör en säkerhetskopia och detta är VIKTIGT!
Gå sedan in på mappen UNIBAS som brukar ligga under C:. Där går du in och letar efter UNIBAS programfil. Kopiera denna till ett USB-minne och leta sedan upp mappen KOPIOR som finns i UNIBAS-mappen. Här ser du din säkerhetsfil som har dagens datum. Kopiera denna fil också till ditt USB.

Nu går du till din nya dator. Under C: så skapar du en ny mapp som ska heta UNIBAS (eftersom jag antar att det är den version du har, den nya heter UNIBASv12) Du kistrar in UNIBAS programfil från USB:et till den nya UNIBAS-mappen.

Klicka på UNIBAS-filen och programmet startar. Nu går du direkt till DATABAS/VERKTYG och klickar på ÅTERGÅ TILL SÄKERHETSKOPIA och följ anvisningarna på skärmen. Klicka på IMPORTERA SÄKERHETSKOPIA och Bläddra fram till din säkerhetskopia-fil som ligger på USB-minnet och när du ser att du har rätt fil klicka på ÖPPNA. UNIBAS laddar nu in din kopia och du har nu samma UNIBAS som i din gamla dator.

Är du osäker på datorer, så be någon hjälpa dig! Lycka till
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 4 =