Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Rapportgeneratorn 2011-10-28 01:38
Jag får lite dåligt samvete eftersom jag för några månader sedan lovade att komma med en beskrivning hur RAPPORTGENERATORN fungerar. Det är Quick Report som jag har hållit på med och jag börjar bli ganska bra på denna om jag får säga det själv. En fördel kanske är att jag sysslat med lite dataprogrammering under 90-talet och det är lika med Quick Report som ett dataprogram, allt handlar om logik.

Nu är det ju så att man nästan skulle behöva lägga in bildexempel, vilket tyvärr inte går att göra här. Det finns massor av kommandon, fält, mallar o.sv. och en beskrivning drar lätt iväg till att bli flera A4-ark. Jag vet inte om det finns någon begränsning hur mycket text man kan skriva här i ett inlägg?

Jag minns i alla fall att det var några här på forumet som var intresserade av olika applikationer med rapportgeneratorn och jag föreslår att ni hör av er och talar om exakt vad ni vill åstadkomma, så ska jag se om jag kan hjälpa er. Generellt kan jag säga att Rapportgeneratorn kan göra databaser på allt ni kan tänka er och lite till och när man väl lärt sig så går det som på räls...

Hör av er om ni har någon fundering!
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.152.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 1 =