Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

felaktig kundfaktura utan verifikat 2011-12-08 00:22
Hej,
Jag har problem med en faktura som jag skickat ut och som blivit betald. Nu skall jag bokföra den som betald faktura under "registrera" --> "Betalning från kund".

När jag går söker i listan för kundfakturor så får jag mycket riktigt upp en faktura med rätt belopp i roll-down listan, men när jag klickar på den får jag upp en faktura (med samma datum och fakturanr.), men utan verifikationsnr och utan belopp (0 kr).

Här kan jag nu inte skriva in rätt belopp. får felmeddelande: "Fakturan är bara på 0,00 Har kunden betalat för mycket, får Du bokföra överskottet i modulen Övrig bokföring" ..Detta stämmer ju inte (jag skrev ju in rätt belopp).

När jag sedan hittar denna felaktiga faktura under "Rapporter" --> "Kunder" --> "Spåra fakturor" så finner jag den felaktiga fakturan endast om jag väljer "alla". (den är alltså varken betald eller obetald?????).
Jag går in på fakturan och försöker kreditera den. då får jag "Krediteringen kunde ej genomföras".

Den riktiga fakturan (med rätt belopp) har ett verifikatnr, men denna kommer jag inte åt under "Betalning från kund". (här kommer den felaktiga upp).

Så... Vad skall jag göra? (detta är som ni ser lite invecklat, men jag hoppas ni förstår problemet)

Mvh
Pierre
 Skrivet av:  Pierre IP: 80.217.142.84



Svar: felaktig kundfaktura utan verifikat 2011-12-08 16:44
Det du beskriver är så märkligt att du nog inte hittar någon annan här i forum som upplevt detta. Det är säkert bara supporten som kan hjälpa dig.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 7 =