Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-01-16 19:55
Färsk Uni_Bas användare som hunnit läsa på lite om programmet, men saknar Balans/Resultatrapport?

Under Rapporter/Bokföring/Balans/Resrapport är 'Välj rapport' fältet tomt??
Följer inte dessa rapport med som färdiga? Om INTE finns det någon som vill dela med sig av sina så att jag kan importera dem i rapport generatorn och slippa göra själv?
(hjulet uppfanns bara en gång)

Tack på förhand! /Viktor
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-01-16 21:20
Självklart följer dessa rapporter med som standard. Man kan utöver dessa standardrapporter skapa egna med rapportgeneratorn.

Man kan också makulera rapporter..

Standardrapporterna finns i UNI_BAS-mappen. Man kan importera dessa på nytt genom att gå till Rapporter/Bokföring/Rapportgenerator. Tryck på "Importera" och följ instruktionerna på skärmen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-01-17 22:46
Då var det importerat och klart, tack för svaret!

Till Unicell:
-----------------------------
Dock vill jag klarlägga att jag absolut inte makulerat några rapporter, det fanns inga välja på under Balans/Resultat knappen, kan vara en bugg värd att kolla upp.
-----------------------------
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-01-19 12:20
Jag tror inte jag någonsin har sett någon här på forumet som saknat "Resultatrapport" eller "Balansrapport" i detta fält, ja utom du nu förstås! Skulle detta vara en bugg, så skulle vi nog ha fler som hört av sig här.

Kan du ha varit inne och ändrat någon inställning?
 Skrivet av:  Åke IP: 90.224.24.108



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-05 12:49
Hej,

Jag hade samma problem som nybliven användare. Inga rapporter. Men lyckades importera dom enligt ovan.
//Jonas
 Skrivet av:  Jonas Alveström IP: 83.251.118.255



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-05 18:43
samma här,
telsupporten fixade det snabbt
 Skrivet av:  Jens IP: 81.224.28.75



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-07 00:44
Under fliken RAPPORTGENERATOR kan man nog missa att det är en rullgardinsmeny som döljer Resultat o Balansrapport, längst ner. Alltså dra ner den lilla fyrkanten med musen och ni ska se att rapporterna finns där!
Under BALANS/RES rapport, se till att välja rätt år, ex.vis 2011
 Skrivet av:  Åke IP: 213.113.208.81



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-13 20:06
Hej
Jag stöter på samma problem dvs att balans rapporten inte syns. Jag hittar ingen liten fyrkant och jag får inga instruktioner när jag väljer importera. Vad göra?
 Skrivet av:  Maria IP: 81.225.3.205



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-14 09:01
Om Du inte ser några rapporter under Rapporter/Balans-Res-rapport, då kan du enkelt importera dessa.

Standardrapporterna finns i UNI_BAS-mappen. Man kan importera dessa på nytt genom att gå till Rapporter/Bokföring/Rapportgenerator. Tryck på "Importera" och följ instruktionerna på skärmen.
På skärmen står: "Du får nu först importera rapporten och därefter raderna" tryck ok
Ett nytt fönster öppnas där du kan välja rapport - först EURap och därefter EURapRdr
Sedan är det klart

Ovanstående gäller för att importera de medföljande Balans- och Resultatrapporterna. Dessa importeras automatiskt när man skapar sin datafil.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-14 20:04
Allt stämmer så långt att jag trycker ok för "Du får nu först importera rapporten och därefter raderna". I det nya fönstret som öppnas finns inte EURap eller EURapRdr. Det finns en massa andra mappar och filer men inte just dessa....
 Skrivet av:  Maria IP: 217.211.101.48



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-15 14:09
Om Du kör installationsfilen på nytt, då skapas åter dessa filer.
Tänk på att programmet efte installationen startar i Testbolaget - gå därför till Arkiv-menyn och välj "Byt företag" för att komma över till din egen datafil.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-18 16:49
Jag hittar en fil som heter UNI_BASv12.exe. Jag trycker på den men det är mitt eget företag som kommer upp, inte Testbolaget. EURap eller EURapRdr finns inte efter att jag gjort det där. Exakt vad ska installationsfilen heta?

Ska EURap eller EURapRdr finnas direkt i fönstret efter att jag tryckt ok efter meddelandet "Du får nu först importera rapporten och därefter raderna", eller ligger dem i någon annan mapp?
 Skrivet av:  IP: 81.225.3.221



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-18 17:08
Oftast är det ju lättare att ha telefonkontakt med supportavdelningen, det kan ju annars vara så att man helt enkelt missförstår varandra.

Om EUrap och EUraprdr inte finns direkt i fönstret, då måste man navigera sig fram till UNI_BAS-mappen.

Du har inte talat om huruvida du har en Macintosh eller en Windows-dator, men jag gissar att du har en Windows-dator. Filerna ligger under C i mappen UNI_BAS-v12 och därunder i en mapp som heter Databas.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Inga färdiga Balans/resultatrapporter? 2012-02-19 15:07
Hade samma problem. Jag hittade lösningen i denna tråd så nu funkar det. Måste dock säga att det var en ovanligt krånglig lösning jämfört med andra bokföringsprogram jag har jobbat med.
 Skrivet av:  Mathias IP: 109.58.203.85




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 2 =