Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

verifikation 2012-01-17 20:09
Hej är det någon som vet hur man krediterar eller tar bort en verifikatiion som man gjort av en inköpt produkt som återlämmnas
hoppas det är lätt
mvh
JANNE
 Skrivet av:  Jan BLOMQVIST IP: 109.124.145.171



Svar: verifikation 2012-01-17 22:46
1 - skriv ut den ursprungliga verifikationen.
2 - lägg in en ny verifikation - ange i texten vad det hela gäller.
3 - Byt debet till kredit och kredit till debet. Dvs lägg in varje rad omvänt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: verifikation 2012-01-19 20:39
Tack för svaret men...

Jag är riktig dålig på detta vet inte ens var man gör en ver jag kan väl inte göra som jag brukar lägga in en lev faktura
så jag behöver hjälp med exakt hur jag ska gå till väga
mvh
JANNE
 Skrivet av:  Janne IP: 109.124.145.171



Svar: verifikation 2012-01-20 19:24
Du går till RAPPORTER/Bokföring/Spåra verifikat. Jag utgår från att du hittar den aktuella verifikationen här? Klicka på den så den kommer upp på skärmen. Klicka på fältet skriv ut längst ner.

Ta verifikationen och titta på den! Det som är bokfört DEBET, bokför du ni istället KREDIT och det som är KREDIT på verifikationen bokför du DEBET. Bokför gör du i REGISTRERA/Övrig bokföring, ange i texten att det är en retur från kund. Den gamla verifikationen kan du ev. ha med som underlag åt frågvisa revisorer...
 Skrivet av:  Åke IP: 213.113.208.81



Svar: verifikation 2012-01-21 12:33
Tack Åke
Ni är helt fantastiska man skulle kunna tro att ni är anställda av Unicell
jag ska prova detta nu i helgen hoppas jag lyckas

Jätte tack
 Skrivet av:  janne IP: 109.124.145.171



Svar: verifikation 2012-01-21 13:01
Tack Janne,
Alltid kul att kunna hjälpa till. Vi har alla en gång varit nybörjare. Ja som du lagt märke till, så behöver man inte vara anställd av Unicell för att svara här. Nu är vi ett "gäng" som tittar in här då och då och svarar på det vi kan.

Även Unicell svarar på många frågor, vilket är lite unikt. Det mest unika är nog ändå att Unicell vågar och kan ha detta forum. Det var en av de avgörande sakerna som gjorde att jag införskaffade UNI_BAS. Jag tänkte så här...Ett företag som som törs riskera både ris och ros offentligt är nog det seriösaste man kan tänka sig och man står för det man lovar i reklamen. Det visade sig stämma. Jag har aldrig ångrat att jag köpte UNI_BAS!

Hör av dig igen om du undrar över något!
 Skrivet av:  Åke IP: 213.113.208.81




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 2 =