Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Programmet stänger ner 2012-02-12 17:05
UNI-BAS stänger ner när jag byter företag. Har två licenser.
Har provat att växla till testbolaget också men samma resultat, den stänger ner.
 Skrivet av:  Olle IP: 95.155.236.53



Svar: Programmet stänger ner 2012-02-12 22:21
Hej! Jag har samma problem....har också två licenser. Det har varit så i flera år. Det brukar hjälpa att starta om programmet. Trodde jag var ensam om detta problem. Kanske något för Unicell att kolla upp och göra något åt.

Ann-Katrin
 Skrivet av:  Ann-Katrin IP: 95.199.135.68



Svar: Programmet stänger ner 2013-02-11 10:10
Det är en bugg. Fick samma problem, ringde idag och fick detta besked. Man kan gå runt det genom att gå till "Databas, Verktyg och sen välja testbolaget under senaste datafiler. Se upp bara när du går tillbaks, du gör då det omvända men se till att du väljer den senaste filen från ditt bolag. Och att du har säkerhetskopierat innan!

Lite trist att buggen finns kvar ett helt år efter att första inlägget gjorts, om det nu är samma bugg?
 Skrivet av:  Bernt IP: 90.237.156.49



Svar: Programmet stänger ner 2013-02-11 14:08
Hos de absolut allra flesta kunder kan man byta företag utan problem.

Man kan då förstås fråga sig om det är en bugg eller om det är en inställning på vissa datorer som förhindrar byte av företag på vanligt sätt. Vi arbetar ju i ett programspråk som heter 4D. I 4D finns bara 1 kommando som används för att byta datafil - "Open data file". vi kan från UNICELL´s sida inte göra annat än att använda just detta kommando. Eftersom det fungerar hos 99% av kunderna lutar jag kanske åt att det istället är fråga om en speciell inställning på datorn eller om det kan vara till exempel den brandvägg man använder eller något annat program på datorn som stör processen vid byte av datafil.

Jag beklagar, men just nu kan vi inte göra annat.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.13



Svar: Programmet stänger ner 2013-02-11 21:01
Jag har samma problem. Men jag upplever att det har något med backup funktionen (som kollar om man tagit backup när man byter företag) att göra. Att det är där den hakar upp sig. Eller någon annan kontroll som görs när man stänger företaget. Kanske en ledtråd till Unicell för att felsöka?

//Jonas
 Skrivet av:  Jonas IP: 83.251.120.156




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 2 =