Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Går inte att göra bokslut 2012-04-23 23:07
Har läst i Forum och många har samma fråga men hittar inget direkt svar. Jag kan inte bokföra eftersom programmet säger att jag har fakturor att bokföra. Det har jag INTE. Provat att trycka på de två alternativ bokför rest.... Men det är lika låst fortfarande.
Tacksam för svar
/Stefan
 Skrivet av:  Stefan IP: 85.228.228.3



Svar: Går inte att göra bokslut 2012-04-24 01:15
Du har inga fakturor att bokföra, men kanske du gjort manuella transaktioner mot skuldkonton som av unibas tolkas som att det finns fordringar och skulder. Det kan gå att reda ut om man studerar de olika konteringarna.

Enklast tror jag dock att du reder ut detta genom att slå en signal till Unicell.
Det är mycket stökigt att få rätsida på sådant här via forumet.

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare, som använder faktureringsmetoden
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.64.251.182



Svar: Går inte att göra bokslut 2012-04-24 19:01
när inte jag kunde göra bokslut i v12 så bokförde jag ikapp i gamla unibas det var inte mycket fakturor, sen gjorde jag bokslut i den gamla där gick det utan problem sen säkerhetskopia till uni v 12 hade jag vetat vad jag vet nu så hade jag fortsatt med den gamla, jag undrar om man kan ta en säkerhetskoppia och gå tillbaks till den gamla
 Skrivet av:  Tommy Landberg IP: 81.233.33.98



Svar: Går inte att göra bokslut 2012-05-24 18:45
Vill också hänga på detta inlägg. Jag kan inte göra bokslut trots att jag inte har några fakturor kvar att kontera eller gjort några manuella transaktioner. Har någon listat ut hur man ska få till bokslutet?
Kan bara dra slutsatsen att man inte ska gå på marknadsföringen om detta program om man inte redan är bokslutskunnig. Det finns ju inga videos eller andra instruktioner om just strul med bokslutet. Hur många är det på detta forum som har problem med bokslutet? Vi kanske kan göra gemensam sak?
 Skrivet av:  Helene IP: 81.224.224.50




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 2 =