Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Internet - Dropbox 2012-05-11 12:32
Hej,
Startat Uni_Bas i dagarna. Vill låta assistenten (på annan ort) få tillgång och jobba i programmet via Dropbox. Hur "öppnar" jag upp för henne, eller var hittar jag filen från Uni_Bas, som ev ska läggas i dropboxen?
.. Tacksam för snabbt!
 Skrivet av:  Michael IP: 81.232.57.97



Svar: Internet - Dropbox 2012-06-03 08:10
Ok funkar så här du fixar droppbox på båda datorerna som ska använda unibas. du lägger ditt original unibas program hela programmappen i droppboxen.
sedan kan hon använda den. när hon är klar sparar hon som vanligt och låter drroppboxen uppdatera . Detta är mycket mycket viktigt, annars blir det strul tro mig jag har varit där.
och låt bara en användare köra åt gången, så du kan inte göra något när hon gör och vice versa då är risken överhängande att för fel.

Det allra viktigaste är att alltid vara säker på att droppboxen har uppdaterat det du arbetat med.
Lycka till
 Skrivet av:  Timo Kordelin-Öhlander IP: 85.229.67.120



Svar: Internet - Dropbox 2012-07-09 14:22
Jag har använt tidigare versioner av UNI-BAS på Dropbox utan problem hittills, men jag får problem med den nya versionen UNI_BAS-v12:

Jag kan inte välja att installera under MyDropbox, utan enbart välja att installera på C:UNI_BAS-v12. Om jag efter installationen flyttar hela filträdet UNI_BAS-v12 till My Dropbox så får jag felmeddelanden när jag kör igång UNI-BAS eftersom filerna inte ligger där de förväntas:

"Error when executing the method "INIT" at line number 122. The folder cannot be created. Folder not found (File: C:UNI_BAS-v12Database)"

Har ni någon lösning på detta?
 Skrivet av:  Fredrik Magnusson IP: 130.229.158.170




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 7 =