Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Feedback på mail support!? 2012-05-18 14:52
Haft Unicell några månader och dessvärre märkt att det inte förekommer några svar på mailen som skickas till support@unicell.se. Jag har skickat två specifika frågor och varav den senaste även med påminnelse (ska skicka en till idag) men inget svar efter 16 dagar. Är det så mail supporten fungerar hos Unicell eller har jag bara haft otur?.

/David
 Skrivet av:  David IP: 62.20.181.4



Svar: Feedback på mail support!? 2012-05-18 15:59
Hej David,
det är förstås tråkigt för oss att du inte tycks vara nöjd med vår support. MEN - för det första har vi inom supportavtalet fri TELEFONSUPPORT men vi har inte någonstans lovat fri mailsupport. I första hand behandlar vi alltså telefonförfrågningar. Med mail är det tyvärr ofta så att vi i ett mail inte får all information som är nödvändig för att kunna svara på en förfrågan. Vi behöver t.ex ibland få veta om man kör Mac eller Pc. Ibland måste vi veta om man har kontantmetoden eller fakturametoden osv osv osv. Följden blir att en enkel förfrågan inte sällan resulterar i upp emot 10 mail istället för 1 telefonsanmtal. Telefon är det som gäller.

Visst kan man få hjälp via mail, men mail besvaras alltid i andra hand. Oavsett om vi har mailsupport eller inte, så måste vi få en eventuell mailförfrågan till rätt adress. Var har du fått "support@unicell.se" ifrån? Vår mailadress är uni@unicell.se
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: Feedback på mail support!? 2012-05-19 21:26
Fast jag kan hålla med o kritiken här! Om man uppger en mailadress som heter SUPPORT@unicell.se på er hemsida och man inte ens får svar när mail skickar in förfrågningar där så blir nog folk irriterade!
Jag har råkat ut för detsamma...
Telefon är alltid outstanding eftersom det alltid uppstår följdfrågor som skulle ta en evinnerlighet per mail, men inte ens enkla frågor får man svar på, om än alls.

UNICELL´s kommentar: SUPPORT@unicell.se kan vi inte hitta på hemsidan. den mailadress som uppges är uni@unicell.se - men dety är fortfarande så att vi inte har utlovat mailsupport - telefonsupport är det som gäller.

 Skrivet av:  Daniel IP: 81.232.101.182



Svar: Feedback på mail support!? 2012-05-22 08:45
Nja, så här säger ni på er hemsida:

"Kontakta oss

Supportärende besvaras snabbast via telefon på nummer 0431 - 730 30."

Snabbast! Det står INTE att ni inte svarar på supportärenden via mail. Det går tyvärr inte att tolka på annat sätt än att support via mail också går men inte lika snabbt! KAnske bara en felformulering från er sida, men pga det så blir folk irriterade!
//Daniel

UNICELL´s kommentar:
Visst svarar vi även på mail, men det tar betydligt längre tid - och svaret uteblir helt om man inte skickar till vår rätta mailadress.
 Skrivet av:  Daniel IP: 193.13.61.42



Svar: Feedback på mail support!? 2012-05-25 15:35
Även om adressen support inte finns på er hemsida så har jag fått mail från den adressen och då känns det självklart logiskt att skicka sina support frågor till support@unicell.se. Det är inte så att jag går in på hemsidan för att undersöka om adressen är användbar eller inte. Hur som helst då vet jag att mail support inte är att räkna med och om man vågar chansa är det uni@unicell.se som gäller

/David
 Skrivet av:  David IP: 62.20.181.4



Svar: Feedback på mail support!? 2012-05-24 13:11
Det mail jag skickat har jag inte fått svar på, provade både support/info/uni@unicell.se.
Jag gillar Unibas, men ibland stöter man på patrull och mitt jobb gör det helt enkelt inte möjligt att sitta med laptop i bilen och ringa er support utan vill hellre maila support när tid medges.
 Skrivet av:  Daniel IP: 193.13.61.42




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 8 =