Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Makulera faktura 2012-07-10 00:02
Jag vill makulera en faktura.. upptäckte först nu att jag skrev fel månad på ett kontantkvitto..

Nå, sökte på forumet och hittade det här:

"Om betalning redan registrerats:
Gå till Registrera/Kundfaktura(eller leverantörsfaktura)
Upp till vänster finns en knapp "Faktura". Tryck på den knappen och knappen ändrar namn till "Kreditnota", Registrera nu en kreditnota på samma sätt som Du registrerade den felaktiga fakturan.
Du har nu en "öppen" (ej betald) faktura och en öppen kreditnota. Betala nu dessa båda med samma datum och mot samma konto.

Du har nu "kvittat bort" den felaktiga fakturan. Registrera nu den RÄTTA fakturan"

Jag har nu gjort detta, men hittar bara den obetalda fakturan och där får jag ju bara välja TILL vilket konto jag får pengar? jag ska väl betala FRÅN konto till kunden?
 Skrivet av:  Merkurius IP: 90.227.25.6



Svar: Makulera faktura 2012-07-12 10:53
Om du gjort som enligt ovan, alltså betalat faktura + kreditfaktura, då ska du givetvis inte göra en ny faktura!!? Du ville ju makulera denna? Eller var det bara så att du ville ha den på ett annat datum?
Mot slutet skriver du om att betala till kunden. Det är alltså en lev.faktura du pratar om? Inte en kundfaktura?
 Skrivet av:  Åke IP: 213.113.213.64



Svar: Makulera faktura 2012-07-12 15:33
Fakturan till kunden skapade jag för nån månad sedan, och fick betalt samma dag från kunden vilket också bokfördes. Nu upptäckte jag att jag fyllt i fel månad, och vill byta denna, då det hamnar i fel momsperiod.

Det jag gjort nu är att skapat kreditfaktura på ovan nämnda faktura och sedan en "betalning" (uttag från kassan) på den.

Vad ska jag göra nu?
 Skrivet av:  Merkurius IP: 194.88.255.225



Svar: Makulera faktura 2012-07-17 13:35
Ingen som vet?
 Skrivet av:  Merkurius IP: 90.227.25.6




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =