Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Moms försvinner 2012-11-26 14:15
Vid flera tillfällen upptäcker jag att moms på varor försvunnit vid utskrift av fakturor. När jag tittar efter vid inskrivning kan momssatsen finnas med ända tills man trycker Enter sista gången för att få in posten, då nollas momsrutan. Det verkar uppträda helt sporadiskt oavsett vara och oavsett kund. Det innebär att jag har ett antal fakturor där moms saknas (eftersom jag inte sett att det varit fel) samt att jag har en massa försäljning där moms inte kommer att registreras (eftersom jag manuellt får lägga in en fakturapost för moms). Detta mefdör ju dels ekonomiska förluster, dels fel i bokföringen. Vad finnas att säga om det?
 Skrivet av:  Stefan Nilsson IP: 217.209.43.235



Svar: Moms försvinner 2012-12-14 11:14
Du bör absolut kontakta supporten så får vi titta på vad det kan vara.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.13



Svar: Moms försvinner 2012-12-19 20:54
Hej
jag har också haft (eller har) detta problem
vad jag upptäckt är att det ligger i kund bilden på något sätt man behöver radera kunden och lägga in kunden på nytt kund nummer då fungerar det har nu tagit för vana att kolla att momsen finns med på alla fakturor innan jag trycker på ok
det har hänt väldigt ofta för mig jag har även kollat att moms är kryssat på kunden men det går inte data basen har även varit inne en runda på unibas men ingen förändring
vore kul att höra om du lyckas lösa detta
En annars jätte nöjd andvändare
 Skrivet av:  Janne IP: 109.124.145.2




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 8 =