Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Datorbyte Mac 2012-12-16 15:28
Jag har använt Unibas i fyra år på min PC. Nu har jag skaffat Mac och det enda jag hittat på forumet hittills är att jag hade behövt ladda ner båda versionerna när jag köpte programmet, för att kunna föra över det på min Mac. Jag har inte kvar några länkar eller nedladdningsinstruktioner från fyra år tillbaka.
Så min fråga är: Hur kan jag föra över programmet från min gamla till min nya dator?
/Ulf
 Skrivet av:  Ulf IP: 83.253.75.143



Svar: Datorbyte Mac 2012-12-16 21:32
UNICELL AB har alltsedan starten 1986 (mer än 25 år sedan) strävat efter att till lägsta möjliga pris leverera så bra produkter som möjligt anpassade efter våra kunders behov. Något som verkligen visar detta är vår prissättning på UNI_BAS. När första versionen av UNI_BAS släpptes 2002 kostade ett vanligt bokföringsprogram 1.900:- (endast bokföring) Det spelade ingen roll om programmet hette Hogis, SPCS, Visma, Edison .... priset var alltid 1.900:-. Support för dessa program kostade över 1.000 kr per år. UNI_BAS som innehåller förutom ren bokföring även kunder, leverantörer, artiklar fakturering borde ju då i rimlighetens namn kosta mer än bara ett rent bokföringsprogram. Istället satte vi priset 1.250:- för hela UNI_BAS. Support kostade på den tiden 400:- kr per år.

Vi säljer ju programvaror men vi säljer även support för och uppdateringar av de levererade programmen. Det finns bland våra kunder olika stort behov av just support och uppdateringar. Vi har därför fram till detta år (2012) låtit det vara frivilligt om man vill ha support och uppdateringar. Den som har velat avstå från support och uppdateringar har därmed sluppit kostnaden för detta.

Tyvärr känner vi att vi genom att låta vissa kunder slippa avgift för support "bitit oss själva i svansen". Just bland de kunder som sluppit betala för support har det funnits vissa som blivit upprörda över att vi inte utan att ta betalt kunnat ge dem samma support som vi ger kunder som betalat för support. Vi kan därför från och med i år (2012) inte längre sälja program utan att vi samtidigt tecknar ett supportavtal.

I begreppet support och uppdateringar ingår ju förstås hjälp om man t.ex byter dator.

Allt detta ser vi som självklarheter. Lika självklart är det förstås att vi helt bortsett från om man valt att betala för support eller valt att avstå från support, ändå i alla lägen ställer upp och hjälper till och löser alla problem som en kund kan råka ut för. MEN, lika självklart måste det förstås vara att vi då tar betalt för dessa tjänster. Man kan närsomhelst teckna ett supportavtal och därmed få full hjälp omgående.

Jag förstår Ulf, att du behöver hjälp med att föra över ditt UNI_BAS till en ny dator. Vi hjälper dig väldigt gärna, men du måste då teckna ett supportavtal. Ring till supporten så lägger vi upp ett supportavtal åt dig.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.151




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 2 =