Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byte av faktureringsmetod 2013-01-31 09:26
Har precis ombildat mitt företag från enskild firma till AB och skall därför använda faktureringsmetoden istället för kontantmetoden. Köpte mitt Unibas 2011 och har varit nöjd med detta tills idag, då jag ringde Unicell för att få hjälp med detta. Fick till svar att då måste jag köpa en ny licens á 400SEK plus moms. Det kan jag väl gå med på, men det räcker inte med det!! Jag måste dessutom köpa ett serviceavtal á 720SEK/år. I mina ögon är ju detta precis vad en "ny" kund blir debiterad när denne beslutar sig för att använda Unibas. Känner mig lurad i och med att jag redan har betalat för ett bokföringsprogram som fungerar men som helt plötligt blivit värdelöst p.g.a era regler. Vet inte om jag i min verksamhet skulle behandla en kund som varit nöjd på detta sätt, och som dessutom rekommenderat ert program till andra och vet att iallafall ett blivit köpt tack vare mig.
/ Hälsningar Stefan Karlsson
 Skrivet av:  Stefan IP: 78.78.12.3



Svar: Byte av faktureringsmetod 2013-01-31 14:40
När man byter från enskild firma till aktiebolag, kan man inte bara fortsätta med den gamla bokföringen. Aktiebolaget är ett helt nytt bolag som börjar med noll på alla konton.

En ny licens för UNI_BAS kostar idag 800:- kr + moms. Eftersom du redan har en licens tidigare får du 50% rabatt på detta pris och betalar således bara 400:- kr + moms.

Den licens som du köpt tidigare har inte blivit "värdelös", du kan utan vidare fortsätta att bokföra enskilda firmans affärshändelser i den datafilen. Skillnaden nu blir att du har två företag och kan bokföra för båda dessa företag i var sin datafil.

Tidigare, när du köpte din första licens, var serviceavtalet frivilligt. Vi tyckte att detta var bra. Den som behövde support fick betala och den som inte behövde support slapp att betala. Toppen! MEN, alltför ofta hände det att den som avsagt sig supporten likväl behövde hjälp någon gång. Det gick utmärkt att då teckna ett supportavtal, men alltför många blev istället arga för att vi inte erbjöd gratis hjälp vid ett sådant tillfälle. Numera betalar alla för support och då slipper vi den diskussionen - vi gör nu som de flesta andra leverantörerna av administrativa program.

Stefan, du ska i varje fall vara glad åt att 400 för licensen är extremt billigt. När det gäller de 60:- kr per månad för support, kan jag lova att du inte hittar någon billigare där heller.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.151




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 6 =