Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Programmet på minne? 2013-03-12 09:30
Hej Funderar om jag kan ladda ner säkerhetskopia på ett externat minne och ta hem det på hemmadatorn om jag laddar upp programmet på den med?
 Skrivet av:  Anki IP: 77.218.117.136



Svar: Programmet på minne? 2013-03-12 21:50
Är det inte enklare att ha allt på en laptop?
 Skrivet av:  Daniel IP: 81.232.100.190



Svar: Programmet på minne? 2013-03-12 22:09
Har 2 st nya stationära datorer. En hemma o en på jobbet. Har svårt att bära en data fram o tillbaka pgr av skador efter en stroke.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.25.93



Svar: Programmet på minne? 2013-03-14 11:48
Jag tror det är ganska bökigt ur användarsynpunkt att arbeta på det viset. Min nya laptop väger 1,1 kg! Kostade 7000:- ink moms Min rygg är heller inte den bästa med tanke på mitt yrke(hovslagare). MEn laptopen i en rygga så borde allt gå bra! Eller så gör du som jag gör, lämna jobbet på jobbet och vara hemma när du är hemma!;-)
 Skrivet av:  Daniel IP: 193.13.61.42



Svar: Programmet på minne? 2013-03-14 14:47
Hej Anki,
Du kan lösa din situation på många olika sätt:

Hur du än väljer att använda UNI_BAS ska du börja med att ladda ner installationsfilen till en dator (en fil för Windows och en fil för Mac).
När du kör installationsfilen skapas på på hårddisken för Mac en fil: UNI_BASv12.app. För Windows skapas en mapp. UNI_BAS-v12. På en Mac-dator måste du även skapa en mapp "UNI_BAS_data"
Har du redan en datafil för ditt företag, då lägger du den på Mac i mappen "UNI_BAS_data" och på en Windows-dator i mappen "UNI_BAS-v12". Om du skapar en ny datafil, kommer den automatiskt att läggas på dessa ställen.

Du har nu en helt vanlig UNI_BAS-installation. Vill du köra UNI_BAS på en annan dator, kan du:
- lägga både program och datafil i en s.k. Dropbox. Du kan sedan köra program och datafil från vilken dator som helst.
- lägga både program och datafil på ett USB-minne och köra program och datafil på vilken dator som helst där du satt in ditt USB-mine
- lägga en kopia av installationsfilen + datafilen på ett USB-mine och installera UNI_BAS på vilken dator som helst och sedan antingen köra programmet på datorn och använda datafilen på USB-minnet eller lägga även datafilen på den datorn och köra både program och datafil på datorn.

Dropbox är troligen den lösning som passar dig bäst. Du slipper då tänka så mycket på att flytta runt varken program eller datafil.

.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.13




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 3 =