Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Verifikat med differens mellan debet och kredit 2013-04-16 18:34
Hej!

Kan börja med att informera om att vi ej har supportavtal.
Har två verifikat från 2012 där summorna på debet och kredit ej stämmer överens.
Det är två leverantörsfakturor från företag inom EU, där det på något sätt skett ett fel, så att summan för kredit är 400kr lägre än debet.
Har försökt rätta dessa verifikat genom Registrera>Övrig bokföring. Även testat att gå in i "Avancerad bokföring", ej heller detta fungerade, eftersom man ej får registrera ett verifikat med en differens mellan debet och kredit.

Hur går jag till väga för att lösa detta?
Har som sagt ej supportavtal, så det är lite svårt att ringa...

Hälsningar
Gustav Fröding
 Skrivet av:  Gustav F IP: 85.228.169.69



Svar: Verifikat med differens mellan debet och kredit 2013-04-17 10:26
Hej,
Du anger själv att du saknar supportavtal. Det är mer än 1 år sedan som vi slutade att sälja program utan supportavtal. Vi gör numera som andra större leverantörer - vi kräver att man har ett supportavtal. Du har köpt ditt system med de gamla villkoren, vilket innebär att du självklart kan använda ditt system även i fortsättningen utan att betala något extra.

Det fel som du beskriver ska ju inte vara möjligt, men har uppenbarligen ändå skett. Uppgifterna som du angett passar inte in på någon kund i vårt register. Jag vet därför inte när du köpte ditt system, men det måste vara mer än ett år sedan. Tyvärr har vi precis som andra leverantörer en tidsbegränsad garanti på våra system. När nu garantitiden gått ut och du dessutom saknar supportavtal, skulle jag föreslå att Du tecknar ett supportavtal. Du får då tillgång till senaste programversion och dessutom ett års fri telefonsupport. Självklart ingår också att vi korrigerar din datafil.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.13




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 7 =