Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Text i fakturan? 2013-05-04 14:57
Är det bara jag som inte får till en vettig texthantering i unibas?
Jag avslutar alla mina fakturor med en journalbeskrivning över mitt arbete.
(jobbar som hovslagare och har journalkrav på mig) så jag har lagt in en post som bara innehåller text, vilken jag skriver på varje faktura. Men ofta hamnar hälften av texten utanför fakturan oläslig, och för att byta rad måste jag trycka CTRL-Enter. Det känns väldigt krångligt!?
 Skrivet av:  Daniel IP: 81.232.100.190



Svar: Text i fakturan? 2013-06-05 11:33
Detta är ju en av de stora fördelarna med just UNI_BAS. I UNI_BAS kan du ha en artikelbenämning på upp till 32.000 tecken. Detta är UNIKT. I de flesta andra program är begränsningen 64 tecken eller till och med 32 tecken (Visma).

Däremot har vi inte byggt in någon ordbehandlare i benämningsfältet. Man måste därför själv kontrollera stavning och radbrytning. CTRL-Enter ger ny rad. Bara enter - då kommer man till nästa fält. Vad vill du ha istället för CTRL-Enter?Detta är ju en av de stora fördelarna med just UNI_BAS. I UNI_BAS kan du ha en artikelbenämning på upp till 32.000 tecken. Detta är UNIKT. I de flesta andra program är begränsningen 64 tecken eller till och med 32 tecken (32 tecken i Visma).

Däremot har vi inte byggt in någon ordbehandlare i benämningsfältet. Man måste därför själv kontrollera stavning och radbrytning. CTRL-Enter ger ny rad. Bara enter/bara Tab/bara return - då kommer man till nästa fält. Vad vill du ha istället för CTRL-Enter?
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.81.13



Svar: Text i fakturan? 2013-06-10 21:46
Alltså...jag menar att jag skulle vija att när själva rutan tar slut så attt säga så sker automatiskt radbryt. Som det är nu när jag skriver så fortsätter texten ut i blindo på fakturan men är fullt synlig i själva programmet. Fortsår du hur ajg menar? Det är lite knepigt att förklara.