Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

RUT/ROT ansökan till skatteverket 2013-08-28 09:06
Hej

Går det att exportera begäran om RUT avdrag till skatteverket?

Jag har en lista på runt 55 personer som jag vid varje RUT ansökan manuellt måste knappa in på Skatteverkets hemsida. SKV har en "import av fil" funktion men stöder Unicell det formatet? Jag kan ju skicka begäran med posten men föredrar att göra det via webben.
 Skrivet av:  M.E IP: 85.230.224.155



Svar: RUT/ROT ansökan till skatteverket 2014-10-31 17:33
Detta undrar jag också ? Finns det någon tilläggsmodul , så man slipper den kontorstiden ? Så himla kul är det inte..:-)
 Skrivet av:  P.F IP: 90.225.113.114



Svar: RUT/ROT ansökan till skatteverket 2014-11-03 09:48
Har varit i kontakt med skatteverket o de vill ha filen i *.xml-format.

Klicka på "skriv ut begäran" under Rapporter/kunder/Hushålls o Rotarbeten. Välj "microsoft XPS document writer" o spara filen. Då kopieras hela dokumentet även till urklipp.... Öppna Excel o klistra in , spara som *.xml. Filen är klar att bifoga till skatteverket o man slipper knappa in allt.
 Skrivet av:  Patrik IP: 90.225.113.114



Svar: RUT/ROT ansökan till skatteverket 2015-04-05 17:12
Är detta ngnt som unicell stödjer, vet om?
 Skrivet av:  patrik@nyakern.se IP: 81.227.18.173



Svar: RUT/ROT ansökan till skatteverket 2015-04-21 20:44
Provade att skicka in filen jag fick fram i mitt ovanstående svar , men den var inte i ett giltigt format..:-/. Var i kontakt med Unicell , men på den jag pratade med , verkade det som jag var den enda någonsin , som haft en massa småfakturor varje månad att registrera för RUT , när jag undrade om Uni-bas kunde spara all info i en *.xml-fil som var giltig hos skatteverket. Svaret blev i alla fall nej......:-(
 Skrivet av:  Patrik IP: 90.225.113.114




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 3 =