Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Gammal version av UNI_BAS 2013-10-09 11:38
Hejsan!

Jag undrar om man på något sätt skulle kunna få tag på en gammal kopia utav UNI_BAS programmet?
Det är nämligen så att jag har lagt ner mitt företag som jag använde programmet till, och formaterat om datorn så det försvann, men jag skulle nu behöva gå tillbaka till min säkerhetskopia och hämta ut lite information där.
Pratade med support nyss och de sa att ni inte hade någon gammal version?
Funkar det alltså inte att gå tillbaka till en säkerhetskopia från 2012 med den senaste versionen?

Mvh Niklas.
 Skrivet av:  Niklas IP: 213.114.26.16



Svar: Gammal version av UNI_BAS 2013-10-09 13:02
Att folk saknar den gamla installationsfilen verkar ju vara ett återkommande problem. Jag har en del gamla program sparade, men är lite osäker på hur Unicell skulle ställa sig till om man slängde upp dessa på sin server och länkade.

Allra bäst vore ju om Unicell själva tillhandahöll gamla versioner i god "service mind anda". Inte helt ovanligt att Tillverkare gör så när det handlar om program som ej är bakåtkompatibla.

UNICELL´s svar:
Du skriver: "Tillverkare gör så när det handlar om program som ej är bakåtkompatibla."
En kunde som köpt UNI_BAS när det släpptes allra första gången, kan utan svårighet öppna sin datafil i den allra senaste programversionen - detta är vad som menas med "bakåtkompatibla".
Sedan är det förstås en annan sak att man kanske inte har betalat för och därför inte har rättighet att använda den senaste versionen av programmet.
Självklart får inte någon utomstående "slänga upp" hela eller delar av våra program på sin server och göra dessa tillgängliga för utomstående.
 Skrivet av:  bslask IP: 212.247.174.77




Denna tråden är stängd för nya inlägg.