Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Bokslutsfiler 2014-06-01 15:26
Hej
När jag gör ett bokslut, om jag fattat rätt, samlar programmet ihop all info om det året. Men var hamnar de filerna?? Jag har inte lyckats lokalisera dem. Eller har jag missuppfattat något.

Per
 Skrivet av:  Per IP: 37.250.70.165



Svar: Bokslutsfiler 2014-06-10 20:29
"Samlingen" blir bara datauppgifter som hämtas ur databasen och som visas upp för dig. Några egentliga filer skapas inte, åtminstone inte i Mac-versionen av Unibas.

Du kan skriva ut bokslutsuppgifterna med hjälp av RAPPORTER-BOKFÖRING-BALANS/RES-RAPPORT. Välj BALANS eller RESULTATRAPPORT, rätt rätt år och klicka på SKRIV UT. I samband med utskriften kan du i flera operativsystem även välja att spara utskriften som en PDF.

Med rapportgeneratorn kan du iofs skapa filer, men rapportgeneratorn är lurig att förstå för en som bara använder den nån' enstaka gång om året!

/
/ Lars Bergström
/ med första UNIBAS-bokföringspost daterad 22 Oktober 1996...
/
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.66.179.249



Svar: Bokslutsfiler 2014-06-10 20:29
"Samlingen" blir bara datauppgifter som hämtas ur databasen och som visas upp för dig. Några egentliga filer skapas inte, åtminstone inte i Mac-versionen av Unibas.

Du kan skriva ut bokslutsuppgifterna med hjälp av RAPPORTER-BOKFÖRING-BALANS/RES-RAPPORT. Välj BALANS eller RESULTATRAPPORT, rätt rätt år och klicka på SKRIV UT. I samband med utskriften kan du i flera operativsystem även välja att spara utskriften som en PDF.

Med rapportgeneratorn kan du iofs skapa filer, men rapportgeneratorn är lurig att förstå för en som bara använder den nån' enstaka gång om året!

/
/ Lars Bergström
/ med första UNIBAS-bokföringspost daterad 22 Oktober 1996...
/
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.66.179.249




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 5 =