Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Datorkrasch! 2015-01-26 19:45
Min dator har kraschat, och jag hade inget lagra på någon sticka eller så. Nu har jag fått en ny tom mall från Unicell. Måste jag köra in hela bokföringen från 2014 nu för att det ska bli rätt 2015? Unicell säger att jag kan välja mellan att bokföra allt eller utgående balanser? Jag begriper inte vad de menar.... Hur ska jag veta det utan att ha bokfört?
 Skrivet av:  Karin IP: 46.59.41.220



Svar: Datorkrasch! 2015-01-27 11:05
Hej Karin,
Varje gång man stänger av programmet UNI_BAS, görs en säkerhetskopia av datafilen som innehåller allt vad man registrerat i programmet. Denna säkerhetskopia läggs på din hårddisk. För att verkligen vara säker måste man därefter kopiera över säkerhetskopian till en annan disk (USB-minn, CD, annan hårddisk, dropbox etc). Om man inte gör detta och man får en datorkrasch, då försvinner allt vad man registrerat tillsammans med allt annat man gjort på sin dator. Det är i just detta läge som du har hamnat.

Du tog kontakt med oss via mail för 4 dagar sedan. Den mailkonversationen består av 37 mail. Detta visar att mail kanske inte är enklaste vägen att få hjälp. Även här i forum är det svårt att hjälpa på annat sätt än via mail. Allra bäst är att kontakta supportavdelningen via telefon, vilket du även gjort idag.

Sammanfattningsvis kan bara sägas - var noga med att ta säkerhetskopia av datafilen och lägg ner en kopia av säkerhetskopian på annat media.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.232.80.211



Svar: Datorkrasch! 2015-01-31 12:16
Jag har varit i kontakt med er via telefon, men det har inte varit till någon hjälp det heller.........
 Skrivet av:  Karin IP: 46.59.41.220




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 8 =