Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Använda unicell utan skrivare? 2006-09-03 18:16
Skulle vilja ha möjlighet att kunna arbeta med bokföringen där jag ej har tillgång till skrivare,
tänker främst på att kunna sitta och förbereda kundfakturor, för att sedan bara att skriva ut när jag väl är hemma. Finns den möjligheten! isådana fall, hur.
 Skrivet av:  Benka IP: 217.211.241.96



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2006-09-03 18:43
I UNI_BAS registrerar man fakturor som man skriver ut direkt.

Det Du frågar efter är "Orderregistrering" där Du registrerar en order för att först senare skriva en faktura. Den möjligheten finns spom en tilläggsmodul.

Du kan gratis testa denna modul i "Testbolaget". gå till Databas/verktyg och tryck på knappen "UNI_BAS tilläggsmoduler" i nederkant. Orderregistreringmodulen kostar 1.000 kr + moms.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.254.72



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2006-09-05 19:11
Jag använder själv Adobe acrobat när jag gör fakturorna, dete fungerar hur bra som helst kostar ungefär som Unibas modulen men går att använda till mycket mer.
 Skrivet av:  Lennart Johansson IP: 81.230.45.206



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2006-09-15 09:23
Hej!

Hade samma funderingar som du ungefär. Jag löste problemet genom att skaffa ett pdf-program, som du ju redan fått tips om, fast ett sk. gratisprogram - pdf 995. Man får stå ut med en del reklam, men det är inte värre än att man överlever. Jag har sedermera skaffat ett annat mer kompetent pdf-program - Nitro PDF - som kan lite mer än bara spara i pdf-format... Det är dock betydligt billigare än Adobe Acrobat. Kolla upp lite olika pdf-program på nätet om du inte redan gjort slag i saken. Jag vet ju inte om du behöver fler funktioner än möjligheten att spara dina fakturor i datorn för senare utskrift. :-)

Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.66



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2011-05-03 13:02
Jag har inte skrivaren inkopplad alltid, jag jobbar överallt där det finns access till nätet.
När jag skrivit ut till skrivarkön, finns de där när skrivaren kopplas in.
Bra är också en PDF-skrivare som fixar PDF-filer. En del av dem skriver jag aldrig ut, utan arkiverar dem digitalt i ett bergrum, som är så hemligt att jag inte själv vet var det är nånstans.
 Skrivet av:  Jörgen IP: 81.225.165.236



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2011-05-10 12:41
Jag använder "Bullzip PDF printer" helt gratis och ingen reklam. fungerar klockrent! Man installerar programmet och sedan när det är dags att "skriva ut" i uni_bas så väljer du Bullzip PDF printer skrivaren iställen för din ordinarie skrivare. Du får alla utskrifterna i PDF format och kan på så sätt spara dem och sedan skriva ut din "vanliga" skrivare!
 Skrivet av:  Martin IP: 193.13.200.10



Svar: Använda unicell utan skrivare? 2011-05-11 20:09
Ja men hallå!

Har ni inte sett att UNI_BAS har möjlighet att skriva till fil? När ni skriver ut fakturan hamnar ni först i rutan SKRIVARINSTÄLLNING. Klicka på OK och en ny rura kommer upp som heter SKRIV UT.

I mitten till höger ser ni nu en liten fyrkant med texten SKRIV TILL FIL. Markera denna ruta och klicka på OK och vips skrivs din faktura ut till C:/UNI_BAS/Kopior. Det är bara att gå in här och skriva ut sina fakturor när ni vill.

Annars gör ni som jag, skaffar ORDERMODULEN med SAMLINGSFAKTURA och allt går som på räls....
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 2 =