Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

flera datorer 2006-10-16 11:07
Hej!
Har flera datorer och har en dator på kontoret som jag har som "master" När jag är ute på uppdrag skulle det vara fint att kunna ha med sig bokföringen på min bärbara. Är det möjligt eller är det 2 licenser som gäller. Om man någon gång skulle behöva ladda ner en säkerhetskopia som man tagit hur görs detta rent praktiskt?

Hälsningar
Gunnar
 Skrivet av:  Gunnar IP: 85.226.39.104



Svar: flera datorer 2006-10-16 21:20
Du får installera UNI_BAS på valfritt antal datorer.
Varje företag (varje datafil) måste ha sitt eget licensnummer.

Du kan t.ex lägga Din datafil på ett USB-minne (s.k. fickminne). Du kan dessutom ha installationsfilen på USB-minnet. Finns inte UNI_BAS installerat på datorn där Du befinner Dig, kan Du enkelt installera UNI_BAS på den datorn. Du kan sedan sköta Din administration varhelst Du än befinner Dig. Allt detta med bara en licensavgift.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: flera datorer 2009-10-22 19:48
Hur går det till att komma igång med programmet på en annan dator?
Tacksam för en steg -för steg beskrivning.

Vänliga hälsningar,
Göran
 Skrivet av:  Göran IP: 81.228.31.20



Svar: flera datorer 2009-10-26 13:47
Det är bara att ladda ner ifrån Unicells hemsida och använda den kod man fått tidigare. Ta en säkerhetskopia i den datorn man sist arbetade med (viktigt) och sedan återgå till säkerhetskopian i nästa dator. OBS! att UniBas måste vara samma version, d.v.s. laddar du ner UniBas, kanske denna version är uppdaterad och då måste programmet uppdateras på samtliga datorer.

Är du osäker, ring Unicell, för jag antar du har support?
 Skrivet av:  Åke IP: 78.73.124.74




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 7 =