Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-22 12:38
Hej.

Har försökt att installera UNI_BAS under linux med hjälp av Wine.
Intallationen startar, men det enda som händer är att jag får upp ett blått fönster i fullskärmsläge. Installationsdialogen lyser dock med sin frånvaro.

Har prövat med två olika system: Simply Mepis 6 och PCLinuxOS p93a. Både med Wine och CrossOverOffice med samma nedslående resultat.

Har någon lyckats med installation av UNI_BAS under Linux och kan beskriva hur?

MVH Pedro
 Skrivet av:  Pedro Blom IP: 213.67.63.28



Svar: UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-22 20:34
Ja, jag har lyckats! Man var tvungen att ändra inställning med winecfg.
Under "Window Settings" (flik Graphics) skall man klicka bort "Allow window manager..." I alla fall om jag minns rätt. :-)

Har inte provkört UNI_BAS dock, om du kör igång det får du gärna rapportera här.
 Skrivet av:  Magnus IP: 90.224.174.163



Svar: UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-23 13:16
Jag har tyvärr samma erfarenhet men under MANDRIVA. Ett blått installationsfönster men sedan händer inget mer.
 Skrivet av:  Per Gereholt IP: 213.114.233.24



Svar: UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-23 18:37
Följde Magnus råd och sedan gick installationen vägen.

Tyvärr uppstod ett nytt problem när jag försökte starta själva programmet.
Programmet klagade vid uppstarten på att min windowsversion använde fel skiljetecken (något annat i stället för komma) och att jag skulle gå till kontrollpanelen för att ändra detta.
Sedan krashade programmet och jag gav upp.

Hittade ett annat program (skrivet i java) som är kompatibelt med linux och också verkar lättjobbat.
Tyäerr lite dyrare.
 Skrivet av:  Pedro Blom IP: 213.67.63.28



Svar: UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-23 18:43
jag använder kubuntu, wine och unibas och råkade ut för exakt samma symtom , blå skärm. Efter några försök kom jag på att trycka på enter efter en stund och sen igen och en tredje gång som en "blind" kvittering på standardfrågorna i en installation. Nu funkar det sånär som på klippin funktionen när man vill lägga till en logga i utskrifterna. Har någon en lösning på detta?

MVH Daniel
 Skrivet av:  Daniel IP: 217.211.184.161



Svar: UNI_BAS och Wine under Linux 2006-12-24 14:08
Ni som har problem, pröva detta!

"Man var tvungen att ändra inställning med winecfg.
Under "Window Settings" (flik Graphics) skall man klicka bort "Allow window manager..."
 Skrivet av:  Magnus IP: 90.224.174.163




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 3 =