Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-02 16:22
Visst har ni gjort ett kämt med era faktur program i Unibas.
Det måste bara vara ett kämt som är gjort.

Det enda jag får med av min faktura fot är denna text.


Information:

Vi tackar för visat förtroende som leverantör av webbtjänster.


Det är det enda jag får med fast hela min text ska vara så här på fakturan.



Information:

Vi tackar för visat förtroende som leverantör av webbtjänster.

Vi tillämpar förskottsbetalning och vi kommer att fixa upp eran beställning så snart betalningen av denna faktura har mottagits. Invänta därför bekräftelse från oss om att tjänsten har blivit registrerat innan trycksaker och dylikt beställs.

Vi jobbar ständigt med att vidareutveckla våra tjänster och lanserar fortlöpande nya och värdefulla tjänster och funktioner för våra kunder. Under nästkommande period har vi ett flertal nyheter framför oss och vi ser med spänning fram gentemot detta.

Vid eventuella frågor kring denna faktura, kontakta vår ekonomiavdelning på e-post: faktura@dwmedia.nu eller telefon: 0930-180 05 01.

Vid påminnelse tillkommer en kostnad på 45 SEK.
Vid förfallodatum slut debiteras straffränta med 10%

Vid betalning från utlandet, vänligen använd följande uppgifter:
SWIFT: HANDSESS, IBAN: SE1360000000000514229802, Bank: Handelsbanken
 Skrivet av:  Mikael IP: 80.244.76.104



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-03 03:32
Ibland missuppfattar man en fråga och svarar därför helt fel. Jag är rädd för att detta är ett sådant tillfälle.

Som jag förstår det vill Du ha med en massa text på fakturan.

Gå till registervård/artiklar och lägg in en "artikel" av typen "text". I benämningsfältet skriver Du in texten som Du vill ha. Du får plats med 32.000 tecken. Räcker inte det så får Du lägga in en artikel till med resterande text osv...osv

Använd sedan Dina textartiklar nederst på fakturan. När UNI_BAS har fyllt första sidan på fakturan, då byter UNI_BAS automatiskt till nästa sida osv..osv..
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-03 11:44
Ja men nu får jag in texten mitt i fakturan i stället det är inge snyggt och texten blir helt dålig.


jag vill som sakt ha text under

Registervård -> Övriga register -> Språk -> Fakturafot

Så texten kommer under fakturan men där värka ju bara typ 50 60 texten räka.
Får varken in mitt IBAN och sånna saker till mina utlänska kunder.


Går ju inte ställe in att man ska ha arikeln i fakturafot
Där kan man ju bara ha ren text ju.
 Skrivet av:  Mikael IP: 80.244.76.104



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-03 21:58
Hej!

Jag använder textartiklar rätt flitigt i mina fakturor!

Jag har lagt upp några textartiklar med hälsningsfraser på svenska och engelska. Några andra av mina textartiklar är promotiontexter och skulle i ditt fall kunna vara olika specialerbjudanden eller betalningsvillkor. Genom att skapa flera olika textartiklar kan man busenkelt välja vilka meddelanden man vill framföra till just -den- kunden. Det kan vara banala reklambanners till en kund eller speciella betalningsanmaningar till en annan kund.

Du skapar textartiklar med "Registervård" - "Artiklar" - "TYP:Text"...
åsså' ger du textartiklarna lättbegripliga artikelnamn, exempelvis "Nyårshälsning", "Julrabatt", "Betalning-Utland", "Räntevillkor" osv.

Att lägga in allsköns textmassa i fakturafoten gör att man inte på långa vägar när, får samma flexibilitet i hur fakturorna skall se ut. Jag rekommenderar starkt att du använder dig av textartiklar. Dessutom, som du märkt, tillåter inte utrymmet i fakturafoten alltför mycket textmasa.


/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-05 14:29
Jag har märkt det jag tycker dem bör fixa det.
Så man kan lägga till i faktura fotonen gillar inte ha text mitt i fakturan just under en faktura rad.

Vill ju helst ha min text efter all betalnings sätt bg pg osv.
Där fakturafoten är där vill jag helst ha min text ser snyggare ut.
 Skrivet av:  Mikael IP: 80.244.76.104



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-07 20:38
Om jag var i dina kläder Mikael skulle jag bekymra mig mer över formulering och stavning än var texten hamnar på fakturan.
Det är en styggelse att se så dålig svenska. Var höll du hus på svenskalektionerna?

Jag "kämtar" inte.
 Skrivet av:  Ove IP: 85.228.19.160



Svar: Kämtar ni om era faktura program i Unibas 2007-01-07 23:55
Hej!

Jag skulle tro att Unicell-gänget kan snickra ihop en fakturamall som passar ditt lite speciella behov. Mindre justeringar av standardformatet brukar kosta några hundringar, hur det ligger till med att justera fakturamallen så att man kan lägga in "mindre romaner" är lite oklart. Slå en signal och kolla om Unicell-folket kan specialdesigna en fakturamall för just ditt lite unika behov.

Men, som jag noterat tidigare:Jag rekommenderar STARKT att du skapar flera textartiklar. Det blir sekundsnabbt att växla utseende på fakturan beroende på vilken information du vill skicka till just den kunden.

Som mångårig egen-företagare har jag inga som helst problem med att få, eller skicka, fakturor där det finns viktig information insprängd mitt på fakturan. Faktum är att den informationen blir mer tydlig på det sättet! I fakturafoten förväntar man sig bara lite tråkig administrativ information, å' det är det ingen som läser ändå! Åtminstone inte i första taget.....



/ Lars B
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 5 =