Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

BOKSLUT - STOPP ETT TAG!!! 2007-01-10 04:48
kommer inte få in mer pengar nu så tanken är att göra bokslutet. har ett minus resultat i firman. Vart för jag in detta minus? När jag gör bokslut nu så går de inte då det finns en differens?
Hur göra?
mvH
johan

UNICELL`s kommentar:
Ursäkta att vi ändrat lite på Din rubrik. Du hade skrivit "BOKSLUT" och vi ändrade till "BOKSLUT - STOPP ETT TAG!!!"
 Skrivet av:  Johan IP: 62.95.91.45



Svar: BOKSLUT - STOPP ETT TAG!!! 2007-01-10 09:14
Vi är bara 10 dagar in på det nya året- alldeles för tidigt att genomföra bokslut.

Jag förstår inte varför det kliar i fingrarna.

Du har ingen glädje av att genomföra bokslutet tidigt. Du ska istället bokföra vidare som om inget hade hänt. Bokför Du enligt kontanmetoden ska Du dock, efter det att alla betalningar som kommit in under förra året är bokförda, gå till databas/Bokslöut och där trycka på knapparna "Bokför resterande kund/leverantörsfakturor". Utöver detta ska Du bara bokföra vidare. I februari eller i mars kanske Du träffar någorn som säger "Har Du gjort det där bokföringen om gör att skatten minskar med 10.000?" - Vad gör Du då om Du genomfört bokslut och "kastat bort nyckeln". Du kan inte bokföra något mer det året efter att Du gjuort bokslut!

Minuset som Du talar om "Årets förlust" flyttar UNI_BAS vid bokslut över automatiskt till Balanskontot för årets resultat.


MEN _ SOM SAGT _ VÄNTA MED ATT GENOMFÖRA BOKSLUTET!!!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 4 =