Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturautseende - frågor 2007-02-04 16:52
Hej!

Jag är ny UNIBAS-användare som tidigare skött min bokföring och fakturering 'för hand'. Har nu försök få utseendet på mina UNIBAS-fakturor som jag vill ha det och nästan lyckats. Återstående frågor:

1. Går det att få fakturanummer att inledas med '2007' i stf bara '07'?

2. Hur gör jag för att få fetstil på vissa arktikelbenämningar och texter? När man lägger upp artiklar finns det ju en ruta för att markera fetstil (eller kursiv) men det ger ingen effekt när jag fyller i den. Markeringen ligger inte heller kvar när jag kollar artikeln på nytt.

3. I företagsuppgifterna nedtill på fakturan överlappar vissa texter varandra. Min e-postadress (som är ganska lång) går t.ex in på området för org.nr. Har visserligen tagit bort rubriktexten för org.nr men det ser ändå inte så snyggt ut. Vad kan jag göra åt det?

Hälsningar
Kerstin
 Skrivet av:  Kerstin Stenberg IP: 217.209.72.38



Svar: Fakturautseende - frågor 2007-02-04 19:26
1. Går det att få fakturanummer att inledas med '2007' i stf bara '07'?
----det döjer 100 år innan 20 i fakturanumret ändras til 21

2. Hur gör jag för att få fetstil på vissa arktikelbenämningar och texter? När man lägger upp artiklar finns det ju en ruta för att markera fetstil (eller kursiv) men det ger ingen effekt när jag fyller i den. Markeringen ligger inte heller kvar när jag kollar artikeln på nytt.
----- Detta är en ny funktion - något blev fel i första utgåvan. Ladda ner senaste version.

3. I företagsuppgifterna nedtill på fakturan överlappar vissa texter varandra. Min e-postadress (som är ganska lång) går t.ex in på området för org.nr. Har visserligen tagit bort rubriktexten för org.nr men det ser ändå inte så snyggt ut. Vad kan jag göra åt det?
---- Just nu går det inte att ändra. Vi har planer på att göra detta möjligt i en ny version undr året.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: Fakturautseende - frågor 2007-02-07 09:59
Tack för bra svar på frågorna 2 och 3.
När det lägger fråga 1 kan jag faktiskt själv räkna ut att det är 100 år tills den tvåställiga nummerserien tar slut. Det var inte det jag ville veta utan bara om det går att ändra eller ej. Det hade räckt fint med ett svar "Tyvärr går inte detta" eller t.o.m "Nej, det går inte".
Jag skulle vilja ha fyrställigt årtal för att få samma numrering av mina fakturor som jag haft tidigare år men jag accepterar helt att det inte går att ändra.
 Skrivet av:  Kerstin Stenberg IP: 217.209.72.38




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 5 =