Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Felaktigt registrerad levfaktura 2007-02-08 22:21
Hej,
Jag har en leverantörsfaktura som jag lyckats registrera fel, jag hade tydligen boxningshanskar och bindel för ögonen när jag registrerade den, både fel summa och momssats. finns det något sätt man kan ta bort den, jag testade med att kreditera den (vilket man kan göra men antagligen inte var så smart) för när jag försöker lägga in den på nytt så säker Unibas att fakturan finns och jag måste använda ett annat faktura nummer och går man på spåra faktura så ser man att den är krediterad. Någon som har en lösning?

Mvh
Lelle
 Skrivet av:  Lennart Johansson IP: 87.227.81.16



Svar: Felaktigt registrerad levfaktura 2007-02-09 08:28
Normalt är detta inget problem. Eftersom man ju inte får "sudda" i bokföringen kan man inte bara trolla bort en felaktig faktura - man måste istället kreditera den.

Gå till rapporter/leverantörer(alt kunder)/Spåra fakturor - klicka på fakturan i listan. I nederkant finns en knapp "kreditera fakturan" - tryck på den knappen och allt annat löser sig automatiskt.
- Så fungerar det om allt är normalt. Har man däremot variot inne och "kladdat" med betalningar eller annat då går det inte att kreditera automatiskt. Exakt vad Du har gjort förstår jag inte riktigt och det lär vara svårt att utreda detta här i forum - har Du serviceavtal ring hit så löser vi det direkt via telefon..
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Felaktigt registrerad levfaktura 2007-02-09 19:02
Hej! Är det så att när du ska boka in fakturan på nytt så säger programmet att fakturan redan finns för den känner av fakturanumret....inga problem skriv bara en punkt eller lägg en nolla i början av numret så blir det ett "nytt" fakturanr som datorn inte känner igen.
Detta har jag gjort och det har fungerat.
 Skrivet av:  Ann-Katrin IP: 80.85.123.232




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 7 =