Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppgifter till mitt företag 2007-02-11 13:22
Ska precis lägga upp mitt företag i Unibas. Var ställer jag in följande? jag vill ha kontantmetoden istället för faktureringsmetoden. Vill ha bas-kontoplan istället för EU. Har även provat skriva ut en faktura,vilken ser för djä...ut, bara halv bokstäver syns.
 Skrivet av:  k-g IP: 213.164.198.166



Svar: Uppgifter till mitt företag 2007-02-11 14:04
När man skapar sin egen datafil har man möjlighet att välja
- Bokföringsår (kan vara butet, förlängt, kalenderår. Kan också ligga flera år tillbaka i tiden)
Många hoppar tyvärr över den frågan. När man trycker på knappen "Fortsätt" får man för säkerhets skull en kontrollfråga om bokföringsåret.

På nästa sida får man välja kontoplan, bokföringsmetod, fakturanummerserie etc.

Dessa uppgifter är grundläggande för systemets funktioner och det är så klart tråkigt om man har för bråttom i detta läge.
Du är inte den förste som skyndat för mycket. Därför finns det möjlighet att får hjälp med dessa inställningar även i efterhand via vår serviceavdelning.

När det gäller Din sista fråga, är det så att vi vid leverans av UNI_BAS måste ställa in programmet för en utskriftsfont som kommer att användas vid fakturautskrifter. Vi har självfallet valt dt vanligaste typsnittet - Arial. Kunde varit gott och väl - men icke! Det finns flera olika Arial på marknaden. Du skrev:"vilken ser för djä...ut". Jo, men om Du går till Databas/Styrning/Utskrifter och väljer Arial en gång till, då blir systemet inställt på Din egen speciella Arial. Tryck på spara-knappen.

Denna typ av frågor får man lättast och snabbast svar på om man har serviceavtal. 35:-kr per månad - fri telefonservice - fria uppdateringar - kan inte bli billigare.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Uppgifter till mitt företag 2007-02-11 17:53
Hej
Utskriften har jag fått ordning på. För att få hjälp med det övriga . måste jag ha ett serviceavtal för detta? Samt en fråga till, hur får jag både leverans- och faktureringsadress på utskriften på min faktura?
 Skrivet av:  k-g IP: 213.164.198.166




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =